Svar på frågor om mig

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag har ännu inte stickat i garn jag inte tycker om. Ull är trevligt så även lin och akryl  

2. Vilka är dina favoritfärger? Gillar de flesta färger, främst klara och starka färger.


3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Gillar de flesta, är dock inte så förtjust i mesiga färger
 

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Rundstickor är favoriten, material är av underordnad betydelse

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Stickat sedan oktober 2006 anser mig vara mittemellan 


6. Dricker du kaffe? Te? Dricker te


7. Är du allergisk mot något? Sötningsmedel och kallvatten (att bada i) samt gräspollen, jo getingstick också 


8. Vilken slags musik tycker du om? Svenska Akademien och Imperiet är favoriterna

 

9. Favoritgodis? Tycker om det mesta godis dock inte lakrits

 

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Virkar


11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Gillar att sticka det mesta. Gärna lagom stora projekt som tar lagom lång tid att göra =) 


12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej


13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Pippi tröja, har precis köpt garn så det är bara att sätta igång 

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Håller på att sticka mina första. 17 cm i omkrets  


15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Pilligt, jobbigt med så små stickor

 

16. Stickar du sockor? Ja, till min älskling

 
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Har storlek 41-42 i skor 


18. När fyller du år? 29 juli

 

19. Stickar du med pärlor? Är inte så bra men jag försöker

 

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Deckare i första hand men även romaner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0