Provlapp

Ska snart göra min provlapp till min secret-of-chrysopolis -Shawl hoppas att den blir som den skall vara. Annars blir jag arg. Fick tag på jättefint garn i Landskrona. Sprang inom där när jag ändå var i staden.

Detta resulterar i att det blir två nya sjalar i att göra listan. Jag som hade planerat att inte påbörja något nytt på ett tag. Men det är så det kan bli.

Min sjal som jag har börjat på för ngn dag sedan har börjat ta form nu. Man kan börja se en antydan till mönster. Mycket trevligt. Det är betydligt lättare nu när man har lite mönster att jämföra med för att se om man har gjort rätt eller inte.

Dags att återgå till stickningen och provlappen.

För övrigt är jag påraksträckan i min VM stickning har ungefär 20 varv kvar skulle jag tro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0