Överkastet är sakta på väg ner i mindre beståndsdelar

Jag har nu på riktigt börjat disikera mitt överkast. Det tar sån tid. Garnet som det är stickat med är så gammalt och slitet att det enda vettiga att göra är att ta till saxen. Det finns ingen möjlighet att repa upp allting. Dessutom hade det blivit sånna småsnuttar av garn att det knappast är lönt att spara. Tänk sen när jag ska virka alla rutor och till sist sticka ihop dem. Det kommer ta en himla tid. Men så snyggt det kommer vara när jag är klar. Vill ha rutor till en dubbelsäng men tar det till en enkelsäng först och sen en till enkelsäng så kan man sen bara nästa ihop dem.

Mina opalstrumpor går sakta framåt. Nu ser man mönstret ganska tydligt. Är dock lite orolig att de ska vara försmå.. *ojoj* Men så fina är de *tycker om* Dock är det svårt att inte tappa maskor. Är jätteduktig på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0