Hemlis 2 frågor

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Tycker om de flesta sorters garn. Har ingen speciell favorit. Jag gillar inte garn som känns som bommulstussar, varken i tort eller blött format.

2. Vilka är dina favoritfärger?

Klara färger går alltid hem. Även garner med olika färger på

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Bege och pastellfärger är inte de jag gillar mest

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Rundstickor helt klart. Har inte så många bara 7mm, 5mm och  4,5 mm. Dock har jag de felsta i vanliga metallstickor

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Stickat sedan ett år. Är på nybörjar/mittemellannivå

6. Dricker du kaffe? Te?

Älskar te

7. Är du allergisk mot något?

Getingstick, sötningsmedel och kallvatten (fin blandning)

8. Vilken slags musik tycker du om?

Svenska Akademien, Imperiet är det jag gillar mest

9. Favoritgodis?

Choklad är aldrig fel. Dock äterjag itne mörk choklad. Lakrits är inte heller något jag gillar

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Virkar

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Jag tycker de mesta är roligt, speciellt när det är nytt =) Tröjor och strupor i färgglada garn är det bästa

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Nej, brukar fixa drömprojekten, eller i allfall material ganska direkt.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Till vintern hade jag tänkt prova. 17 cm i omkrets där klockan sitter

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Har stickat två par, det räcker

16. Stickar du sockor?

Har inte stickat till mig själv än, bara till älsklingen och svärfar

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

Har 42 i skor. Ganska stor vad. Står stadigt

18. När fyller du år?

29 juli

19. Stickar du med pärlor?

Har gjort det men det var jobbigt

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare är bara så bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0