Veckans mat

Nu när jag har varit duktig och laggt upp veckans träning kan jag fortsätta med veckans mat

Måndag:
  • Frukost: havregrynsgröt
  • Lunch: köttfärslimpa med morotspankaka och sås
  • Kvällsmat: Knäckemackor med ost och marmelad samt keso och skinka
  • Mellanmål: äpple och mandarin
Tisdag:
  • Frukost havregrynsgröt
  • Lunch vårrullar med grönsaksgratäng
  • Kvällsmat mannagrynsgröt
  • Mellanmål äpple och banan
Onsdag:
  • Frukost havregrynsgröt
  • Lunch något med kotlett från VK
  • Middag knäckemackor med pålägg
  • Mellanmål mandarin och päron
Tosdag
  • Frukost havregrynsgröt
  • Lunch köttfärssoppa
  • Middag knäckemackor med pålägg
  • Mellanmål päron och banan
Fredag eventuellt fest på kvällen
  • Frukost havregrynsgröt
  • Lunch knäckemackor med pålägg
  • Middag tacos
  • Mellanmål äpple + päron
Lördag
  • Frukost bulle + knäckemackor
  • Lunch/middag varm couscous sallad med russin och citron + stekt fisk av något slag
  • Mellanmål 200 gr godis
Söndag
  • Frukost bulle + knäckemackor
  • Lunch/middag mild wok med rödlök och citron
  • Mellanmål yoggi med frysta frukter
Om det blir fest på fredag kväll blir det givetvis ändringar i maten. Kan ju inte ha koll på allt. Om jag äter detta och ränar enligt förra inläggetså borde jag ha en någerlund fin våg på måndag, eller? Man kan ju hoppas och göra det bästa för att uppnå det. Eller vad säger ni. kära läsare?

Bäst att posta nu så jag hinner iväg på min spinning =)

Kommentarer
Postat av: Sofie

värsta grymma köttfärssoppan: 1 paket köttfärs, potatis, lök, morötter, hackad persilja. En öl, ett par eller kanske tre buljontärningar, peppar, lite smör eller olja.

Stek köttfärsen, glöm inte att peppra den, lägg över i gryta och häll bort fettet. Lägg i potatis och morötter i skivor, löken i bitar. Häll på ölen och fyll på med vatten så det täcker. Lägg i buljong så det känns käckt (jag är kock, jag mäter inte saker :). Koka det hela tills potatisen är mjuk. Lägg i hackad persilja (jag tar såndär frusen färsk). Häll i tallrik och njut. Hur gott som helst och nästan gratis om man räknar kalorier!

2008-02-26 @ 15:57:50
URL: http://hemskast.blogg.se
Postat av: maria

Hoppas du når ditt mål :)

2008-03-08 @ 08:24:03
URL: http://mariajh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0