Veckans sista arbetsdag, tjoho!

Idag är det fredag och det innebär att det är sista arbetsdagen för denna vecka. Två mysdagar med Esther på tur dock undrar jag vart denna vecka har tagit vägen det vet inte jag. Det var ju måndag nyss.

Min planering för gårdagen gick åt skogen ganska så tidigt. När jag och Esther var på kyrkis fick jag blixtrande huvudvärk och illamående. Hemma efter att ha tagit tablett så hade jag feber trots allt. Kände att jag hade gjort rätt som bokade av mitt boxpass. Kvällen tillbringades med att se på Downtown Abby och sticka klart present två. Nu skall jag bara blocka present 1 och 2. Det känns som det blir lagom aktivitet att hitta på på en fredagskväll. Lite pillande på present 3 och 4 kan jag också tänka mig att det blir.

 

I morgon är det dags för Stickfestival i Höganäs som jag skall iväg på. Jag skall åka med mamma (stickmor.blogg.se), Annicka (nystat.se) samt ett par till. Vi åker tåg och buss upp. Väl framme skall vi umgås och äta gott och se och känna på sticke och garner. Lisa (visalisa) har ett nytt mönster till salu som har premiär i Höganäs tillsammans med specialfärgade garner. Där finns det en färg som jag blev speciellt förtjust i. Får se om den är lika fin på riktigt och om jag får tag på den innan någon annan göt det. Sedan på söndag är det dags för workshops. Jag skall gå på en som heter Sticka flerfärgsstickning med Karin Öberg. Mamma har gått de på Stickfest i Väst och kunde rekommendera den. Själv skall hon gå på Sticka kofta uppifrån och ner med Tant kofta.

 

När jag var på kyrkis igår fick jag två stycken mönstertidningar där av en bekant på symönster till barn. Tjoho! Ibland blir man glad. Det enda som saknas nu är mönster på body och mjukisbyxor. Jag vet vart man kan få tag på det men jag skall bara få tummen loss och fixa det. Behöver nämligen sitta framför datorn där hemma och göra det och det är ju inte jätteofta som man sitter där….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0