Stickfestival i Höganäs

Som några av er redan vet så var det stickfestival i Höganäs i helgen. Jag åkte dit tillsammans med min mor (stickmor.blogg.se), Annicka (som har nystat.se) och 7 andra härliga damer. Vi möttes på stationen i Landskrona och tog tåget tillsammans till Helsingborg och där  bytte vi till bussen mot Höganäs. Väl framme i Höganäs fick vi träffat bland annat Lena (som har lenasgarn.se och stod för arrangemanget) och Lisa (www.visalisa.se). Trevligt att återse vänner och bekanta.

 

På stickfestivalen släppte Lisa sitt nya mönster Rotor och det kit som lanserades såg jag till att boka. Tyvärr så hade det blivit problem med leveransen så garnet kommer att skickas hem, men mönstret fick jag med mig så det studerades noggrant på vägen hem. Det var det enda inköpet som var planerat under Stickfestivalen. Nu blir det ju sällan så som man har planerat…. På våra inträdes biljetter hade man utlottning under kvällen. Det blev inte  mindre än så att jag vann på min lott. Heja mig. Jag van ett tröjkitt från Karin Öberg (www.karinoberg.se) Det var en skuggstickad tröja och fyra nystan av hennes egna garn. Jag fick lov att byta färgerna och bytte från grå/svart till orange/lila. Dessutom så kompletterade jag med två nystan till för att få till en storlek som passar mig.

 

Under söndagen var det workshop och jag hade sedan tidigare bokat mig till Karin Öbergs. Det var om att sticka tvåfärgsstickning men att bara använda en färg åt gången. En rolig kurs var det. Dessutom så passade jag på att prova sticka i Karins lingarn som jag nu skall sticka en tröja i åt mig själv.

 

Från Tant kofta passade jag på att köpa tre nystan garn. En av härvorna skall bli till en basker. De andra två skall bli till en Fellowship sjal, inte för att jag är i behov av någon ny sjal utan bara för att jag tycker att det är mysigt men sjalar. Snart är det dessutom väder för dem =)


Kommentarer
Postat av: Manduzana stickar

Vad roligt med stickfestival :)

2012-09-11 @ 21:58:42
URL: http://manduzanastickar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0