Helt lost

Jag är helt lost på dagarna. Vaknade i morse och kom på att det är torsdag idag. Det var en trevlig överraskning för det innebär då att det inte är så lång tid tills det är helg, igen. Veckorna går så fort. Idag har halva 2010 gått, vart har tiden tagit vägen?

 

I helgen är det dags för min första golftävling är det tänkt. Det är inne på öa där de har damgolf en gång i veckan som jag hade tänkt ställa upp i. Mor min skall också ställa upp så jag är inte ensam =) sen så får vi se hur det går. Men det finns två alternativ, antingen så går det bra eller så går det dåligt.

 

I övrigt så händer det inte så mycket. Just nu skiner solen till skillnad från i morse då det var molnigt och kallt. 14 grader visade termometern på när jag gick hemifrån. De har lovat upp till ca 24 grader idag så vi får se vad det slutar med. Men oavsett vilket så är det skönt med sommar.

 

Stickningen går framåt och jag har gjort en upprepning av mönstret till My Vampire Boyfriendsock. Och de blir så fina i det gröna garnet. Vet inte hur många hjärtan jag skall ha på benet men ett par till blir det i alla fall. Passade även på att prova de igår och de passade bra. Då jag på ravelry hade läst att det var en hel del som tyckte att de var försmå så gjorde jag mina lite större. Jag valde att ha fyra extra maskor och det fungerar jättebra. Såg för övrigt nu att jag hade fel stickor på mina If you know where to go strumpor. Normalt sett så använder jag de stickor som står och om det är kvartsnummer får jag gå upp ett nummer. Jag hade här missat att det var 2.75 stickor som var rekommenderade så jag tog som vanligt 2.5 mm men passade på att prova strumpan och det fungerade fint. Jag var dock inte så orolig eftersom jag vid maskantalet 64 maskor brukar kunna använda mig av stickor 2.5 men det var samtidigt skönt att få det bekräftat så jag slipper frogga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0