Skallebank, vaccinering och kallvatten

I morse när jag vaknade hade jag skallebank. Mindre trevligt men det finns inte så mycket att göra åt saken. Hoppas givetvis på att det går över. Vill så gärna gå och boxas idag. Var där förra veckan men missade veckan innan dess.

Vaccineringen av svininfluensan är nu igång. Alla skolelever är avklarade och denna veckan är det då min åldersgrupp. Har inte fått någon kallelse så jag ringde dem igår. Fick veta att jag var välkommen dit torsdag 13-17 eller lördag 9-16. Prinsen hade varit där tidigare på dagen och då fått veta att jag borde gå dit så tidigt som möjligt på torsdag. Hur tänker folk då torsdag kl 13 då jobbar man ju. Får se till att gå dit efter träningen på lördag.

I går hade vi som tidigare nämnt strömavbrott. Det varade i ca 2.5 timme. Satte upp ljus över hela matbordet och satt där och pluggade. På kvällen hade vi inget varmvatten. Tänkte inte så mycket på det. I morse var det tänkt att jag skulle ut och gå min runda men kände inte för det så jag gick och la mig igen. Tur var det för sen kl 6,30 när det var dags att gå upp… det fanns inget varmvatten då heller. Och vårt kallvatten är KALLT!

I och med att vi inte hade någon ström igår så blev det inte så mycket stickat som planerat. Orsaken är att jag brukar sticka samtidigt som jag gör något annat. Men det är svårt att skriva och sticka samtidigt. Så det fick bli till att bara plugga. Min sjal går framåt och det bara flyter på så fint. Är tacksam för att jag har mina små stickmarkörer så jag vet var jag är någon stans annars hade det varit helt omöjligt att hålla reda på.

Skallebanken fortsätter. Är hungrig nu. Tur att det är lunch. Köttbullar, brunsås, kokt potatis och lingonsylt *mums*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0