Måndag idag, igen som alltid efter helg

Idag är det då måndag och det är en betydligt bättre måndag idag än förra veckan. Då var det illa =S


Helgen tillbringades som planerat på Hven. Vi åkte dit på fredag kväll. Väl framme blev det krabba med gott tillbehör så som vin, bröd, räkor, sallad *mums* Efterrätt serverades det också. Det blev svenska jordgubbar med glass *gottigt* Sen blev det film, absolut inte den bästa filmen men heter den "Prinsen och jag 2" så måste man ju se den :P Dock kan jag inte rekommendera den :P Sen blev det sängen.


Lördagen börjades med att vi gick och införskaffade frukost till oss och resten av familjen som var på väg till oss. Sen blev det frukost. Efter det trädgårsgöra så som gräsklippning och punkteringslagning innan vi begav oss till affären och mor gick och golfade. Jag och Fredrik begav oss ut på en lååång runda 10 000 steg fick vi för den. Gick kärleksstigen ner till båten där gick vi sedan runt Haken tillbaka till Norreborg. Skönt med en lång runda. På kvällen blev det mer trädgårdsgöra och grillning. Samt svenska jordgubbar med glass *mums*


Söndagen blev jag uppkörd okristligt tidigt redan kl 9,30. Elakt! Då stod frukosten på bordet och det var bara till att hugga in =) Sen begav vi oss alla till kyrkan och var med på gudstjänsten. Jag och mor gick på vägen hem via affären och handlade tillbehör till maten innan det blev middag. Även denna måltiden avslutades med jordgubbar och glass. Sen blev det packning för mig och prinsen först på ön och sen hemma hos föräldrarna. Där blev det 5 kartonger med böcker, undra nu bara hur vi skall få plats med dem :S Söndags kvällen ägnades först att rösta, sedan en promenad, kvällsmat med Bones och tillsist valvaka. Vi var ju tvungna att se hur det hade gått för de som vi röstat på.


Under valvakan blev min bebiskofta klar. Det vill säga. Jag sydde i de 7 knapparna som fattades och även min Made by Kida lapp =) ett projekt avklarat. Mina godisstrumpor är på god väg med. Har gjort klart hälminskningarna. Funderar nu på vilka färger jag skall göra ett par vanliga enkla strumpor med. Skall på bio nästa helg och då fungerar det inte med mönsterstickning =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0