Så här ser det ut på Kävlinge station just nu.

0-5355df0444d5292d86ebc7adc9aada09.png

Så här ser det ut på Kävlinge station just nu. Det vill säga att jag sitter och stickar. Tåget skall gå 7.26. Jag kom till stationen 7.20 då är tåget försenat till 7.45. Där rök min flex tänkte jag. Aja, ingen större fara bör ju vara på plats till prick åtta. Efter en stod ropar de ut att vi är sena och tåget har tekniska problem. Ännu senare tåget är inställt. Då var kl 7.30. Vi blev hänvisade till nästa ordinarie tåg kl 8. Nu blev det ingen plus flex, ingen noll flex utan MINUS flex jä*la skånetrafiken fattar inte varför de skall ha sådana problem med att få bussar och tåg att gå i tid. Bussen till centrum var oxå försenad.

Mina SYTYCK strumpor gick ett par vart framåt nu men det blev så kallt för mina stackars fingrar inget kul. Dessutom är inte mösterstickning med diagram något kul att hålla på med när man är ute. Retar mig på att jag inte hade med några enklare strumpor oxå.

Frackprovning på prinsen gick bra så nu har vi en sådan till honom. Han var riktigt stilig ;-)

Nu står vi äntligen på tåget. Det var på tiden. Kalla är vi oxå då det inte finns vänthallar i kävlinge.
Dagens aktivitet består av jobb och där är det snart informationsmöte. Sen blir det box. Kvällen kommer avslutas med kvällsmat framför tvn med prinsen. Förhoppningsvis kommer jag även kunna inkludera sticke och tyska.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Oj vad duktig du är på att sticka! Själv är jag usel på det. Skulle härom året sticka ett par benvärmare, men när den ena var klar var den så liten att det inte gick att dra den över foten. Nu ligger den bara och ser emnsam sorglig ut i en låda. En partner fick den aldrg.

2009-12-09 @ 18:21:59
URL: http://thebergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0