Julafton 2009...

0-47cedd141bac48c58c3258feab879160.png

Då var julafton 2009 slut och det är dags att sova. Bilden ovan togs i morse innan jag åkte iväg till föräldrarna. Får blev det lite umgås innan det var dags för lutfisk kl 14.30. Därefter åkte jag och litenbror till kävlinge där vi hämtade prins, julklappar och julgodis. Tillbaka i landskrona blev det gröt. Efter en stund kom "tomten". Tomten han hade med en massa fina paket till mig. Jag fick en kokbok, en träningsbok, en bok med brev mellan selma lagerlöf, anna oom och elise malmros, en tränings topp, en ask med nötter, pengar, sköldpaddsörhänge, kräm för nagelband, dramaten, två tomtar och en kitkat från min hemlis samt roliga stickboken som jag tyvärr redan har men kommer att vidarebefodras till annan mottagare. Tror att det var allt. Jag tackar och bockar för alla fina paketer. Jo, jag fick pirates of the carabian dvderna oxå.

Efter tomten var det dags för köttbullar, kål och lax. När det var uppätet ägnade sig var och en till sitt. Själv läste jag i mina mycket intressanta böcker. Knappt så man kan slita sig.


Vid kvart i tio åkte jag, far, prinsen och kantor L till kyrkan. Mor slöt upp där efter att ha lämnat faster M hos henne. Efter kyrkan åkte mor hem till sig. Jag, far och prins är hos farmor. Skall sova här nu fram till 5.45 i morgon.


Tack och god natt och god jul önskar en trött Kida från farmors säng.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0