Provat garnvindan och nystmaskinen samt vilse på Järavallen

Efter att tvätt och mat var fixat i lördags blev det träning. Väl hemma igen började jag plocka lite lugnt. Då kom jag på det. Jag hade glömt handla meloner till förrätten. PANIK. Fick skynda mig ner till affären för att fixa meloner. När jag kom hem hade prinsen precis kommit hem och på min säng låg det en bukett med röda rosor samt lite vitt och grönt samt ett paket med choklad från finsamakren i byn. Till prinsen blev det en bok med frågor som jag hade fyllt i om honom. Därefter var det mat. Parmaskinka, melon och parmesanost till förrätt, rabarbermarinerade revben med nudelsallad till huvudrätt samt phiadelphiaglass tårta till efterrätt. Det är så sällan jag gör glasstårtan så jag retar mig fortfarande på att jag inte orkade äta upp den. Vi såg på Mordkommisionen på DVD och bara mös.


Söndagen inleddes i lugnt tempo med frukost och mer Mordkommisionen. Sedan begav vi oss till Järavallen för att promenera. Den första biten gick bra men sen skulle vi över på andra sidan motorvägen och då blev det genast lite knivigare... Det gick stigar åt olika håll så vi blev lite konfunderade åt vilket håll vi skulle men det ordnade sig till slut. Mellan 14,00 och 16,40 var vi ute och gick då hade vi endast ätit frukost vid nio så lite hungriga var vi allt. Åkte sedan till föräldrarna i Landskrona. Där blev det kaffe och kaka innan vi åkte hem till oss igen och åt middag. Gott var det med mat.


Under tiden som tvätten gick i lördags så passade jag på att prova nystmaskinen och garnvindan. De fungerade utmärkt ihop och mitt första nystan nystat ligger nu i strumpgarnslådan. Nu slipper jag att fundera på när och hur jag skall nysta mina garn. Det är bara till att gå ut på balkongen så fixar sig det i ett litet kick. Jätteskönt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Lyckan är att äga en nystmaskin och garnvinda.Köpte själv detta i våras,fattar inte hur jag kunnat klara mig utan.Ser att du stickar massor av sockar vilka är dina favortitgarner? Har själv lyckats göra mitt första par strumpor, tyckte att det var ganska kul// Kerstin

2009-08-10 @ 20:06:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0