Rulltårta

Håller för närvarande på att sticka en rulltårta till min kusin i 20 årspresent. Tänkte även försöka hinna med att sticka ett par shakrutor. Har dock ingen fyllning till dem. För att få det riktigt rätt och riktigt så har jag planer på att på lördag gå till konditoriet i Kävlinge och be att få köpa en låda att lägga "godsakerna" i. Dock krävs det att de blir klara. Men det räknar jag med.

Annars så stickar jag mest på min sjal. Har börjat komma in i mönstret så jag kan hålla en lättare konversation samtidigt som jag stickar. Känns skönt. Man är inte lika associal då.

På stickameras sida kan man nu även delta i ett väskbyte. Det låter så spännande. Hade velat sticka Mrs Weaslys väska i Vivekas garn men det blir för dyrt för att skicka iväg. Får fundera ett tag till. Det är ju även julklappsbytet jag funderar på att gå med i. Ska till helgen gå och posta mitt hemlispaket, min sjalbytarsjal och en bok till en kompis. Glöm inte att gå in och rösta på mina bilder på www.stickamera.se s sida. är med i gemenskap: sitter i garnaffär och vackraste bakgrund har ett mixerbord bakom mig. Jag är en tävlingsmänniska och vill vinna!

Kommentarer
Postat av: Mor

Sticka en sköldpaddsväska som bytesväska.

2007-09-20 @ 13:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0