Halva veckan är avklarad

Då var det onsdag lunch. Det innebär att halva veckan har gått. Två mornar kvar och sedan är det helg.

 

Som jag hade räknat med igår så hann jag inte med det som jag skulle göra. Tråkigt men sant. Fick tränat men kom inte iväg när jag hade räknat så fick nöja mig med pilates men det gick det med. Något sytt på Esthers klänning blev det inte eftersom jag var hemma först 21,15. Dock fick jag stickat lite på en av presenterna som skall vara klar till helgen. Den som jag bara har blockningen på kanske jag skall försöka få klar idag så är de ur världen.

 

Igår var föreseten jag och en kollega till mig på secondhand här i lund. Fick köpt två stycken olika påslakan, ett med hjärtan och ett med blommor samt ett blommigt örngott. Det örngottet verkar vara perfekt i storlek för att göra en klänning till Esther. Så fräsig den hade varit. Nu behöver jag bara införskaffa ett par meter (läs många) med kantband så kan jag göra de extra fina. Dock var målet med secondhandbutiken att se om det fanns ett par sytidningar som jag var intresserad av men tyvärr var fallet inte så. Dock har jag fått napp på nätet om en bekant som vill bli av med sina och jag är helt lyrisk. Längtar till i morgon då jag förhoppningsvis kommer att få dem.

 

I kväll har jag bara en lugn kväll. Jag kommer dock hem sent så vid 18 blir det middag. Sen lägga Esther men när hon väl har somnat så har jag ett par timmar för mig själv. Fredrik skall jobba i kväll så det blir inte till att vara social med honom. På sätt och vis så fungerar det väldigt bra för mig för jag kommer då ha möjlighet att pyssla undan lite av mitt.

 

Målet med kvällen är således

·         Blocka present 1

·         Sticka färdigt present 2

·         Virka på present 3

·         Virka på present 4

·         Sy klänning till Esther

·         Rita mönster till ny klänning till Esther


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0