Tillbaka på jobb

Nu har jag börjat jobba igen och det känns. Jag har ju varit föräldraledig i 17 månader så det är en hel del att ta igen. Det är mycket man har glömt men det kommer snabbt tillbaka igen. Jag har haft två dagars mjukstart men idag så är det fullt ös som gäller.

Esther är nu heltid på dagis, eller förskola som det numera heter. Hon trivs bra men det märks att hon saknat oss när vi skall gå hem. Det är inget problem att lämna för då vill hon leka men på eftermiddagen tror jag att hon känner att hon är "färdig" för dagen med dagis.

Sticket där hemma går långsamt. Dels så är jag ganska så trött på kvällarna just nu och dels så är det bara en massa presenter som skall göras. Jag känner för att sticka något till mig själv men presenter och sådant där man har en deadline måste ju göras färdigt först... Att sticka mot en deadline är inte det roligaste enligt mig men ibland så har man inget val, eller val har man alltid men om man har lovat att sticka något så får man ju hålla sig till det. Dessutom är det kul att ge bort stickade presenter när man märker att det uppskattas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0