Stickfest i Väst, Stora Symässan i Malmö och vuxenpoäng

I morgon är det stickfest i väst. Dock skall inte jag dit i år, mor och Annicka får åka själva istället. Orsaken till att jag valde att inte åka med i år är att den första preliminära leveransen av Litenen skulle vara den 4/4 och jag tyckte det var lite väl att utmana ödet att åka och givetvis så väger Litenens leverans över SIV.

 

När vi sedan blev framflyttade till en beräknad leverans den 13/4 istället så bestämde jag mig för att jag skulle åka till Malmö och Stora Symässan som öppnar i morgon och sedan är hela helgen. Dock kom skatteverket och deras ”nya” regler och satte stopp för det. Med ”nya” regler innebär det regler som har förändrats sedan jag läste beskattningsrätt för 5 år sedan ungefär. Och därmed resulterade i att jag skall betala in dubbelt så mycket skatt som jag hade räknat med, inga avdrag här inte *suck*.

 

Det är där vuxenpoängen kommer in. Att göra det man måste (betala in) istället för det man vill (Stora Symässan). Om det känns okej att skippa SIV för att Litenen snart kommer (vilket det verkligen är värt) så känns det inte alls lika okej att skippa Stora Symässan för att skatteverket vill ha in sina pengar från mig. Men det är inte så mycket att välja på. Bara att betala och se glad ut.

 

I förra veckan var jag och svägerskan på ultraljud nr 2. Det var trevligt att se Litenen igen även om Litenen inte är så liten längre. Fick samma beräknade leveransdatum som förra gången, den 13/4 och även en uppskattning över hur stor Litenen är idag och hur stor Litenen beräknas bli när den kommer, förutsatt att den kommer den 13/4. Möjligheten att gissa på kön, datum och storlek till höger kommer att finnas kvar tills att Litenen har kommit.

 

Idag är det riktigt stickcafé i stan. Jag funderar på om jag skall gå dit eller inte. Det är ilandsproblem av stora mått mätt. Det är ju stickcafé på facebook också och så är det Antikrundan på tv. Massa att göra med andra ord =) Får se vilket det blir men alltid blir det något, undantag förra veckan då jag somnade under Antikrundan i tv soffan…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0