En helg fylld av aktiviteter

Denna helgen har det inte varit mycket utrymme för att ta det lugnt och vila. I fredags kväll gjorde vi dock ingenting. Såg på tv och mös.

 

Lördag morgon vaknade vi vid 8 och gick upp. När klockan var 10 var vi nere i en vitvarubutik i stan och införskaffade en tvättmaskin och torktumlare. Det skall bli skönt när det kommer att kunna tvätta och torktumla utan att säkringarna går. Därefter handlades lite trädgårdsredskap och dess provades under 1.5 timme i trädgården sedan med ett resultat av 5 sopsäckar fulla med skräp. När trädgården var fin gick vi ner till staden. Vi var inom garnbutiken och pratade lite, men lyckades låta bli att handla. Därefter tog vi oss ner till museet där vi gick och tittade på de utställningar som finns innan vi gick hem till föräldrarna och fikade med mor. Kvällen tillbringades sedan med att se på Melodifestivalens andra chans innan det blev sängen.

 

Igår vaknade vi i lagom tid för att se på starten till Vasaloppet. Därefter kom mor på besök innan far hämtade oss alla och vi begav oss iväg till Ikea för att införskaffa lite nödvändigheter. Efter ett par timmar där blev det en snabb tur till Biltema där ytterligare nödvändigheter införskaffades. Innan vi körde in till Helsingborg och åt middag. Väl hemma igen så fixade far och prins en badrumsspegel till oss och sedan nästan alla listor som skall sättas upp i källaren. Nu är det inte många kvar. Därefter var klockan dags för Bones och till Bones var det inte många knop som gjordes. Ett fåtal varv på mina strumpor stickades. Det var allt jag orkade med. Sedan stupade vi i säng….


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Härligt att pyssla i trädgården, jag har 60 cm snö kvar i min men längtaaar tills jag kan städa och plantera nytt :-)

2011-03-07 @ 21:50:51
URL: http://www.entappadmaska.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0