Nytt år, ”löften” och ”presenter”

Nu är det nytt år 2011. Det är inte klokt vad tiden går fort. Under 2010 hände det en hel del för mig både personligen och familjemässigt.

 

Vi (läs prinsen) blev klara med renoveringen av vår bil, en BMW 518 från 1992 och fick den i bra skick och den används nu flitigt. Sedan åkte jag med mor till stickfest i väst och umgicks med andra stickare i flera dagar *mys*. Därefter gick jag och prinsen en golfkurs och jakten på grönt kort har börjat. Sverigesemester i knappt 14 dagar där vi träffade nära och kära och bara umgicks. Började också ana att vi inte skulle vara två så länge till och det bekräftades under sista semesterveckan som tillbringades på Hven. Husjakten intensifierades och vi hittade ”vårt” hus som vi fick tillträde till den 1/12 och den 18/12 kom alla våra möbler. Nu är nästan allting uppackat och i ordning. Internet, tv och telefon saknas dock fortfarande. Julen firades med föräldrarna i Landskrona. Nyår tillbringades själva med film och TP spelande.

 

Nyårslöften… de är bara till för att brytas men lite tankar inför det nya året har jag dock ändå

·         Fortsatt garnköpsstopp, har ju klarat mig bra under hösten. Köpte dock två nystan i mellandagarna till prinsens vantar men det får vara okej.

o   Garn får köpas men då bara till specifika projekt som kommer påbörjas direkt och om det inte finns något garn i lagret.

o    Påbörjade projekt får kompletteras med nya nystan för att kunna färdigställas.

·         Tänka mer på mig själv. Måste börja tänka mer på mig själv och vad jag vill och inte försöka vara alla till lags hela tiden. Man kan inte göra allt för alla hela tiden utan man måste tänka på sig själv också ibland.

 

Sedan så var det då present… det är skånetrafiken som jag tänker på. Deras present till deras pendlare är att de fortsätter med att ställa in sina tåg så det inte går att ta sig till jobb med dem. Och sedan så klagar de på att man tar bilen till jobb. Men jag känner inte för att åka 6,39 och vara på jobb ca 7,15 när man börjar 8 och sedan slutar man 17 men tåget hem går 17,59. Vilket ger en massa dötid, suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0