Veckans UFO v. 42

Då var det dags för ett nytt UFO. Denna veckans ufo är en Pepitta (tror det heter så). Men det är en sparkdräkt som stickas till den lille/lilla som tittar ut till mig och prinsen i april. Den stickas av diverserestgarner i strumpgarnstjocklek. Jag har kommit en bit ner på benen och har, om jag uppskattar det, från knäna och nedåt kvar. Sen kommer jag dock ha en massa trådar att fästa men det problemet får jag lov att ta sedan.

 

Mor och Annicka har båda kommit med till stickfest i väst. Jag hade också jätte gärna följt med dit men jag känner att det inte är riktigt läge. Stickfest är i slutet av mars så det känns som att det är lite väl att utmana ödet att åka till en bilfri ö ganska så höggravid. Får åka år 2012 istället, den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge =)dessutom så ser jag fram emot bebis leveransen också så det var egentligen inget svårt val att stå över =)


Kommentarer
Postat av: LenaL

Jättegrattis!!! Så roligt, hoppas att du mår bra?



Undrar om de Pepita du skriver om är samma som jag gjorde för ett år sen, till mitt ena lilla barnbarn.



Men ett råd angående Nalle Puh måste jag tyvärr ge dej. Med sorg i hjärtat har jag kunnat konstatera att det var ett jäkla skitgarn, för att uttrycka sej på ren svenska. Efter ett halvår, och då inte ens särkilt våldsamt använd, var den så nopprig och ful som om den legat ute i ur och skur i evigheter. Vill du göra nallen - och resultatet blev läckert, trots att den var lite tetig att göra - så är det all anledning att satsa på ett bättre garn. Jag tycker det är sorgligt att se hur den tuffsar och fnockar ihop sej mer och mer för var gång jag ser den. Det var ju trots allt mycket jobb med den och den lille killen som fick den och tycker om att gosa lite med den nu och då borde ju kunna göra det utan att den ser totalt utsliten ut inom ett år.



Ha det så jättegott och sköt väl om dej!

2010-10-18 @ 14:00:11
URL: http://leludh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0