Veckans ufo v.44

Det blir inte alltid som man har tänkt sig så därför så har jag inte kommit så långt på förra veckans UFO som det var tänkt =( Skyller det på att jag efter fredagens UL kände för att sticka kläder till Litenen och inte till mig. Så det blev en väst som kanske blir klar idag. Och en tröja som skall börjas på så fort som västen är klar. Dock så har jag de stickena där hemma så de får vänta tills i kväll. Så på jobbet får jag fortsätta med mina If you know where to go strumpor.


Men så var det då, vad skall vara veckans UFO. Jo det är en tröja till mig. Mor vann garn på SIV tidigare i år och det donerade hon till mig. Jag började sticka en tröja till mig i det men konstaterade att trots att jag stickade en storlek mindre än vad jag egentligen har så blev tröjan jättemycket förstor så nu skall det som är uppstickat återgå till att vara nystan för att senare någon annan gång bli en tröja eller något annat. Dock så gillar jag tröjmodellen så det är inte omöjligt att jag stickar den på nytt men i än mindre storlek.

 

En av mina kollegor fick en Litenen tidigare i oktober så på lunchen idag skall jag och en annan kollega iväg och se om vi kan hitta något att handla till den lille. Det har skett insamlig på jobbet så det finns lite att spendera =) får se om vi kan hitta något som vi tror passar både den lille och föräldrarna. Men med tanke på det utbud som finns idag så måste vi ju lyckas hitta något tycker man =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0