Adventskalender stickning

Jag har hittat den perfekta adventskalendern för mig. Det är Stephanie van der Linden som har ett strumpmönster som kommer komma ut med en del nu varje advent. Så spänannde det är. Första ledtråden kom igår och den har jag skrivit ut och lagt upp på mina stickor. Dock har jag inte kommit så långt men det finns mer tid i kväll, tror jag.

Prinsen har gått iväg till jobbet för att säcka och jag är kvar här hemma. Klockan är inte så mycket än, snart halv nio. Då skall jag sätta igång med dagens sysslor. Det blir till att bädda, diska och förhoppningsvis packa något innan jag går iväg och tränar vid tio tiden. På vägen hem från träningen tänkte jag dessutom passa på att gå inom ica och handla till dagens middag så att det är fixat. Därefter blir det till att fortsätta packa, rensa och slänga innan prinsen kommer hem från jobb och middagen skall tillagas. Fullt upp med andra ord.

I morgon skall jag och prinsen ta en tur till svärföräldrarna. Vi har kommit underfund med att det är bra att ha lite mer än 3 mm mönsterdjup på bildäcken så de bytas så att bilen blir laglit farbar igen även efter tisdag nästa vecka =)

Kommentarer
Postat av: LenaL

jag har också hoppat på den här adventskalenderstickningen! Verkar kul, har just börjat och kanten tycker jag faktiskt är lite knölig. Har en känsla att man kanske ska göra den på nåt smidigare sätt än jag begriper, men nu är jag i alla fall nästan klar med den. Det är fjärde varvet som är knöligt, det ska vikas och stickas ihop på nåt sätt. Kunde naturligtvis gjort på nåt annat sätt, det är ju inte lag på att man måste följa mönstret slaviskt, men samtidigt är jag lite nyfiken på hur det här blir.



Ser fram emot att se dina växa fram.



Ha det så jättegott!

2010-11-27 @ 11:48:33
URL: http://leludh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0