Och så var det bara kanten kvar samt ofrivillig sovmorgon

Nu så har jag bara kanten kvar på farmorsjalen. Det innebär att jag kom en bra bit igår =) Om inget oväntat händer så kommer sjalen vara klar idag, skönt. Då kan jag sticka på annat istället. Jag börjar nämligen tycka att den dära sjalen är ganska så tråkig. Om den då blir klar idag eller i morgon så kan jag blocka den i morgon kväll och fästa trådarna och sen är den klar. Jag undrar om Doris kommer vara villig att hjälpa till med blockningen. Det finns en viss risk att hon kommer att vilja det.

 

Undra vad jag skall ta och sticka på när farmorsjalen är klar. Det får såklart bli något av mina pågående projekt alternativt ett par presenter. Har två stycken som måste fixas en till i början av juli och en till i början av oktober. Det är inga stora presenter så det borde gå snabbt att fixa men samtidigt är det skönt att bli klar med något av det som redan ligger. Tror att det får bli lite på ett par strumpor varvat med min reventoulisjal. Det är inte så mycket kvar på den så det är egentligen bara dumt att den bara ligger och väntar på att bli tagen itu med. Om jag räknar till min stickfördel så har jag 2 timmar sticke idag, 3 timmar i morgon och 2 timmar på lördag. På söndag blir det tåg till Landskrona och sedan en tur till Halmstad. Om jag känner familjen rätt så är det jag, mamma och prinsen som sitter bak i bilen och ett par strumpor borde jag allt klara av att sticka där eller hur? Eller inte sticka ett par utan att sticka på ett par…. I så fall blir det ytterligare två timmars sticke i bilen och eventuellt lite hos faster och farbror. Sammanlagt alltså ca 10 timmar tills på söndag à möjlighet att komma en bit på åtminstone något/några projekt.  

 

I morse gick jag upp i vanlig tid men var så trött så jag gick och tänkte snooza. När klockan var 07.11 väcker prinsen mig och omtalar att vi nog har försovit oss, inte bra. Det var bara till att konstatera att jag skulle missa tåget då jag normalt sett cyklar till tåget vid 07.15 och jag just nu har punka på cykeln. Det var till att meddela chefen att jag blev sen och gå upp och fixa sig i ordning. Då det ändå var konstaterat att jag missade tåget så tog jag det lite lugnt ingen ide att stressa när det inte ger något. Fick lekt lite med Doris. Hängde ett litet nystan i armstödet på en stol och det var väldigt intressant precis som hon tycker att sköldpaddan är.

 

Igår när vi kom hem från föräldrarna så satte sig prinsen i soffan. Efter en stund hoppade Doris upp till honom för att bli lite klappad. Så söt hon var när hon stod där. Det kanske kan bli en liten kelekatt av henne med när tiden går. I morgon skall jag sitta i soffan och se på film halva kvällen då kanske hon kan få för sig att komma upp till mig med. Frågan är bara, vad skall jag se för något och vad skall jag äta. Det är stoora ilandsproblem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0