Golfträning och solsken

Det är solsken ute. Så skönt det är att se lite ljus och inte bara moln. Man får vara glad så länge det varar. Idag skall jag och prinsen på golflektion nummer 4 sedan är det två kvar och efter det kommer det ett test. Det skall bli intressant att se hur det kommer att gå med testet men än så länge så är vi inte helt körda =)

 

Igår kom det ingen rapportering om farmor sjalen så den får komma här istället. Jag har inte blivit klar med den än. Har gjort hälften av den sista mönsteromgången så sedan är det bara kanten kvar. Skall försöka få kanten på samma sätt som den förra. Garnet kommer att räcka det tror jag =) Jag är inte orolig än i alla fall. Det är ju också så att det är först på söndag som hon fyller år och jag har sticktid på både fredag och lördags kväll. På lördag är det ju dessutom ESC finalen att sticka till.

 

I morgon då så kommer den nya familjemedlemmen. Det skall bli så mysigt. Tror dock att jag i kväll skall ägna lite tid åt att stuva undan alla min wip så att det inte uppkommer någon intresse konflikt om vem som har tillgång till nystanen och vem som inte skall ha tillgång till dem. Jag har planer på att ge lilla Doris ett eget nystan att leka med så att hon kanske kanske kan låta bli mina.

 

Jag känner mig lite duktig där hemma. När jag stickar så blir det faktiskt bara på gamla grejor. Inget nytt är startat vilket är behövligt då det finns hur många pågående projekt som helst, jag vågar inte ens räkna. Jag får helt enkelt framåt sommarkanten gå igenom mina projekt, välja ett och antingen sticka färdig det eller frogga det. När det projektet är klart så går jag vidare till nästa. Det är helt enkelt det lättaste och i min värld, mest rättvisa sättet. Så kanske min wip hög minskas. Sen har jag även en ufo hög men den ligger i gardroben och inte i soffan. Vilka ilandsproblem jag har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0