Fredag idag och bjuda mamma på middag

Idag är det fredag. Det är alltid skönt =) Idag skall jag och prinsen bjuda mamma på middag hemma hos henne. Jag hade bestämt vad jag skulle bjuda på. Igår när jag kom hem från stickcaféet kollade jag på mitt recept och konstaterade att det var minst 2 timmar i bara marinerings och kokningstid. Så det var bara till att tänka om så nu har jag nya varianter på gång =)

 

Det var stickcafé igår. Alltid lika trevligt dock fick jag en massa extrasteg då jag passade på att gå både till och från stationen. Det blev införskaffat lite garn igår men bara till farmors sjal så nu kan jag fortsätta med den till helgen, eller hos mamma i kväll efter middagen. Tanken är ju att vi skall sova där tills i morgon då prinsen skall med föräldrarna till Hven medan jag skall iväg till Lund och springa lite.

 

Det skall bli mysigt att åka hem till föräldrarna. Det blir till att äta gott och sedan se på tv och sticka. Dessutom så kanske jag får möjlighet att få en liten katt att ligga i knäet under tiden. Det är inte helt omöjligt även om det finns viss risk att det inte blir så. Hoppas någon av de två töserna är på kelhumör idag och att jag duger som kelare =)

 


Kommentarer
Postat av: Karlmagnhild

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2010-12-27 @ 10:17:28
URL: http://karlmagnhild.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0