Rotary föredrag innebär att man får smälla med godispåsar

Igår var prinsen och jag iväg med föräldrarna. Vi lyssnade på ett föredrag av Bengt Hall från Malmö Opera. Det var ett kul föredrag. Vi fick prova på att dirigera lite, en lightvariant av boxen :p Sedan fick vi vars två godispåsar i papper, tomma och sedan fick vi prova på att vara en, som någon så vackert uttryckte det, påskör. Det var en person som enkelt visade vad som skulle göras. Det handlade om vridning, iblåsning av luft samt till sist att smälla godispåsen med en stor smäll =) Ungefär som Mr Bean gjorde på flyget när han skulle på semester och hade en åksjuk kille brevid. Så här kul hade jag inte förra gången jag var på Rotary föredrag.

 

Imorgon bär det iväg till Grötö och Stickfest i Väst. Jag håller för fullt på att fundera på vad som skall packas ner och vad som kan lämnas hemma. Jag måste ju ha plats så jag kan införskaffa lite nytt garn =) Morgondagen har jag en massa som skall göras innan jag begär mig iväg. Följande schema har jag:

05.00 Klockan ringer, snabb frukost

06.00-07.00 Träning

08.00-10.00 Tvätt, packa, frukost

10.45 till tåget

11.00 tåg från Kävlinge

11.45 tåg från Landskrona

11.30 framme i Helsingborg

12.25 tåg från Helsingborg mot Göteborg

Fullt upp men det skall bli så kul

 

Jag har nu bara tårna kvar på mina Wollemiessocks. Jag har goda förhoppningar om att bli klara med dem i tid så jag skall ta och meddela SIV arrangörerna om att jag har ett par strumpor med till utställningen. Jag kanske till och med får möjlighet att börja sticka på något annat idag. Det är ju trots allt både antikrunda och sedan Främmande Fågel vilket ger två timmar sticktid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0