Mina wollemeise socks

0-502c48239133700b8066562989cf537b.png

Så här fina är mina wollemeise socks. Jag håller just nu på med minskningarna efter hälen på denna strumpa. På en andra är hälvändningen klar och skall plocka upp maskor längs med hälen. De kommer att bli så fina när de är klara. Hoppas bara att jag hinner. Men än så länge finns det hopp om att bli klar. Det är bara tisdag idag och till helgen kan det nog bli en del gjort. Prinsen jobbar på lördagen och kanske söndagen så jag får tid där.

Jag stickar där hemma för fullt på mina SYTYCK strumpor. Jag här gjort två mönster omgångar av fem på benet sen är det bara resåren kvar. Kanske hinner jag göra det i kväll. Det beror lite på vad det är för något på tv. Och om jag blir klar med SYTYCK hemma så blir det wollemeise socks både på jobbet och hemma och då går det kanske lite, lite, lite fortare.

Har dock bestämt mig, nästan, för att det inte blir någon träning idag (=mer sticktid) men man vet aldrig.
Just nu står jag och väntar på ett försenat tåg som skall ta mig in till lund och till jobb. Det är så tradigt att stå och vänta. 10 minuter gör ganska mycket skillnad. Suck!


Kommentarer
Postat av: AnnBritt

Hej.

Jag skickar dina garner till sockgarnsbytet idag ! Hoppas du får glädje av dom.



Hälsningar

AnnBritt

2010-03-16 @ 10:47:42
URL: http://bibbistickar.blogg.se/
Postat av: Mari G

Hejsan

Ååååå vilka fina sockor!! Ja som precis gjort klart mina slippers och håller på med mitt första par sockor. Alldrig gjort sockor förut så det är lite hmmm :-) :-).



Ha det bra

Mari G

2010-03-16 @ 13:17:42
URL: http://marig-about.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0