Medalj och trängselskatt

Jag har idag plockat ut min medalj i Ravelympics 2010. Se så fin den är och blänker ordentligt gör den också :P tänk om man hade fått en riktig medalj. Det hade varit grymt.

Det har under de senaste dagarna varit dåligt med uppdatering här på bloggen och det finns bara en orsak till det. Jag har legat hemma med en kraftig förkylning. I söndags kväll kände jag mig inte helt i form så vi tog det bara lugnt. I måndags vaknade jag ordentligt täppt i näsan och med feber. Fick kommentaren av prinsen ”du kan inte gå och jobba idag”. Så det var bara till att byta om och krypa ner i sängen igen. Tillbringade dagen med att sova och se på tv. Tisdagen kom och gick täpptheten men istället hade jag begåvats med huvudvärk vilket resulterade i att jag såg fina små stjärnor varje gång jag böjde mig ner. Bara till att bädda ner sig igen. Samma sak var det igår morse. Inget roligt alls. Dessutom så är det ganska tröttsamt att bara sitta hemma och inte göra något alls. Orkade inte ta tag i något. Hade på mig min stegräknare och fick totalt sätt 2400 steg på tre dagar. Det är rekord. Igår kväll så mådde jag bättre och bestämde mig för att jag skulle jobba idag, och här är jag nu =)

Precis i samband med att jag skulle gå och lägga mig igår ringde min mor. Hon frågade om jag hade varit i Stockholm i januari, vilket jag förnekade och då givetvis undrade varför hon frågade detta. Det visade då sig att hon hade fått en faktura för inbetalning av trängselskatt. Det var ju kul. Hon ringde och kollade upp detta. Det är en bil med ”vårt” registreringsnummer som har kört igenom tullarna men det är en utländsk registreringsskylt så det är ingen som har ”lånat” våra skyltar, skönt. Nu skall vi bara fixa den lilla detaljen som att få tillbaka de pengar som har betalats in.

Mina wollemeise socks som skall med till SIV växer sakta framåt. Skaften är avklarade på båda (har bården kvar på den ena). Och hälen är gjord på den ena. Det finns hopp om att de är klara innan det är dags att ”redovisa” dem. Hoppas att jag även hinner med min SYTYCK strumpa så jag kan ”redovisa” den för VisaLisa. Sen är det ju den teststrumpan som skall stickas inför SYTYCK2. Funderar på om jag skall sticka en slätstickad strumpa eller om jag skall sticka någon med mönster på. Funderar även på om jag skall ha enfärgat garn eller flerfärgat, om det skall vara ett nytt nystan eller ta ett restgarnsnystan. Det är problem på hög nivå det här.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0