8 timmar och 18 minuter spinning samt 1 år fast anställning

8 timmar och 18 minuter spinning samt 1 år fast anställning

Igår var det då dags för vasaloppsspinnigen. Då jag var sjuk måndag, tisdag, onsdag så hade jag inte den bästa uppladdningen men men… Klockan 7.25 gick jag hemifrån och vid 7.50 var jag på plats. Tog mig en cykel och fixade mig i ordning. Klockan 8 gick starten. Det var lite strul med tekniken i början men sen tog det fart. Första timmen var rejält jobbig och jag undrade vad i hellskotta jag hade gett mig in på. Under hela loppet blev vi servade av C och J på gymmet med vattenhämtning, tack. När då eliten kom till XX efter drygt en timme var det dags för första fikan, bulle och mer vatten. På cyklarna igen och trampa. Då eliten kom fram till XX var det ny fika och då blev det bulle, kexchoklad, banan och lite blåbärssoppa, tilläggas skall att den andra timmen var inte lika jobbig som den första. När eliten kom till XX var det dags för den tredje pausen som såg lika dan ut som den andra samt att det dessutom fanns sportdryck. Detta var även den sista pausen för de som körde med eliten. På cyklarna igen och då ända in i mål. Vid målgång kom M och delade ut vinst till den som vann, det var den om inte hade vunnit någon godispåse under lottdragningen, samt medaljer till alla. Det var även utfodring på nytt. Tunnbrödsrullar med pålägg, det var vad som behövdes. Sedan var det bara till att hoppa upp på cyklarna.

 Preliminär målgång för oss som skulle spinna till A och Vs gubbar skulle gå i mål var klockan 16,23 så det var bara till att spinna på. Vi fick paus en gång i timmen med vätska och energi påfyllning. Vid två var vi ganska hungriga så då fick vi J till att beställa pizza till oss som vi åt vid tre tiden, ibland är det extra gott med pizza.  Det var på det igen och nu var det bara 1,5 timme kvar innan målgång. A vars gubbe gick i mål sist av de två vi väntade på sa att det var sällan som hon varit så glad av att se sin man.

Jag är grymt nöjd att jag orkade ta mig i mål. Spinning är inte den motions form som jag är speciellt förtjust i. Tror att jag innan gårdagen hade en total upplevelse på säg ca 7 spinningpass totalt sett så nu är det dubblat. De gånger jag har gått brukar jag vara grymt lycklig när den timmen är över så att jag kan slippa det. Igår blev det då 8 timmar och 18 minuter. Visst hade vi lite pauser men det var inte mycket. Jag kan även omtala att från vid två tiden när det då var ca 2 timmar och 20 minuter kvar så la min rumpa av och i princip vägrade låt mig sitta på den. Ingen trevlig upplevelse. Efter att vi var färdigcyklade så förbarmade en annan medcyklare sig för mig och körde mig hem. Det var riktigt skönt.

Idag är det inte så farligt som jag befarade, eller inte än i alla fall. Rumpan har fortfarande ont och i höfterna känns det också men i övrigt går det bra. Jag går som en anka men det är smällar man får ta :P Jag har dock bokat av mig från armyn i kväll, men det är inte försent att boka sig igen :P

I går på kvällen hade vi vännen L på besök. Vi gjorde pizza och skulle sedan se Luftslottet som sprängdes men på grund av min aktivitet tidigare på dagen var jag så trött så jag somnade i soffan halvvägs in i filmen. Jag har ju sett den på bio och vi har den på dvd så jag får se den igen sen när jag inte är lika trött.

Idag är det exakt ett år och sex månader sedan sen jag började jobba på mitt jobb och därmed är det exakt ett år sedan jag fick fast anställning. Ett stort grattis till mig.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det finns en "blomma" att hämta på min blogg.

2010-03-08 @ 14:21:34
URL: http://stickmor.blogg.se/
Postat av: Mari G

Jisses vad det detta du skulle göra! Jag som som fick för mig att det var nån helt annan sorts spinning du skulle göra, ha ha :-) :-). Vad fel det kan bli ibland :-)).

Mycket bra gjort av dig förresten.



ha det bra

Mari G

2010-03-09 @ 11:45:18
URL: http://marig-about.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0