Midsommar i morgon

I morgon är det midsommar och det skall bli skönt. Vi skall ta det lugnt och göra ingenting. Eller jo sticka och spela golf och umgås. Jag började ta fram de strumpstickningarna som jag håller på med nu. Och de uppgår till sex i antalet. Tror nog att jag får se till att slutföra några strumpsstickningar innan jag sätter igång några nya. Till midsommar firande får tre par strumpor och en Harunisjal följa. Jag tror inte att jag kommer hinna med det så det är inte någon risk att jag får sitta sysslolös.

 

Igår hjälpte prinsen mig att välja garn till My Vampire Boyfriend socks. Det blev sommargrönt. I och med att jag inte hade blodröd så var det uteslutet. Prinsen omtalade att han gillar grönt så jag tog fram alla de gröna färgerna jag hade och så fick han välja och då blev det garn från steps. Hoppas att det blir bra och att mönstret syns. Det är alltid svårt att avgöra när man skall sticka mönstrade strumpor hur pass mönstrat garn man då kan ha.

 

En trevlig midsommar önskar jag alla läsare =) Tag det lugnt och hoppa mycket grodor =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0