Julimönster i sockklubben

Idag kom julimönstret i sockklubben och det var helt perfekt i tid. Jag skall ta tåget till svärföräldrarna idag och hämta min bil och då har jag något att fundera på på tåget. Det är ”My Vampire Boyfriend” som är månades mönster. Jag HADE det perfekta garnet till dem men de sitter just nu på mina ”If you know where to go” strumpor och jag tänker INTE riva upp dem bara för att få garnet, oh nej. Istället får jag tänka om i mitt garnval. Det borde inte vara något större problem då jag har en hel byrålåda med bara strumpgarner. Får gå ner och göra en räd bland garnerna i kväll när jag kommer hem.

 

Till helgen är det midsommar. Så skönt det skall bli. Tanken är att jag och prinsen skall ta det lugnt, spela golf, umgås och äta jordgubbar. En massa stickat hoppas jag på. Efter midsommar så är det sen inte så långt till sommarsemestern! Jag skall vara ledig i 3 veckor och inte tänka alls på jobbet. I stora drag är semestern planerad. Det är bara utfärderna kvar =)

 

Ett stort i-landsproblem med att åka iväg på semester är att bestämma vilken eller vilka stickningar som skal få äran att följa med när man skall iväg. Man vill inte riskera att de blir klara och sen vill man ha någon reserv om det man stickar blir tråkigt. Svårt val. Det krävs noggrant övervägande. Strumpor är ju alltid bra då de inte tar så stor plats.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ingen fara om du blir klar och inte har något med att sticka. Du får ju då en anledning att handla nytt på semestern.

2010-06-23 @ 14:05:43
URL: http://stickmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0