Då är man människa igen =)

I söndags var det kalas för farmor. Sjalen och de andra presenterna från familjen uppskattades. Jag har en bild på mig och sjalen men den kommer senare. Hos mor och far åts det frukost och sedan begav vi oss iväg till Halmstad för att äta middag. Maten som serverades var jättegod dock blev det tyvärr så att det blev lite mycket mat som resulterade att jag igår låg hemma med illamående och magont. Inte roligt alls men det är smällar som man får lov att ta. Idag är det då bättre och magen samarbetar med mig igen om än inte i någon speciellt stor utsträckning.

 

Efter jobb idag skall jag snabbt hem och hämta prinsen och sedan beger vi oss iväg till Landskrona. Det är repetition på golfkursen idag. Det skall bli skoj. Hoppas bara att det går bra. Det hade varit så skönt om det går vägen idag med det som står på schemat så att vi på lördag bara har teorin och efter det så är mitt gröna kort fixat. För att sedan få 36+ hcp så skall det gås två fadderrunder på 150 meter från green på 9 hål och då få 18 poäng. Det har vi som mål att fixa under de veckorna som vi är på Hven i sommar. Vi har ju både mamma, den gode vännen L och grannen J att spela med (har dock inte frågat grannen men det är nog inga problem).

 

Igår fick jag börjat på mina två presenter. Jag kör båda samtidigt så blir de klara på en gång. Jag har ju lite tid på mig men det är alltid skönt att få det fixat så är det gjort. Det skall dock tilläggas att det är helt och fullt frivilligt och mottagarna vet inte om att det är något på gång så det är skönt, ingen press här inte. Om man inte räknar med presenterna så går det faktiskt framåt med mitt försök att minska antalet pågående projekt. Det skall bli skönt att få lite överblick över det hela. Som tur väl är så finns ravelry så man har någerlunda koll på vad man har på sina stickor om än att inte allt finns där.

 

Jag borde även försöka rensa i min stach (garnlager) varje gång jag gör det så registrerar jag fint in på ravelry vad jag har men sedan när det kommer hem nytt så av någon anledning så uppdateras inte stachen automatiskt, illa, illa. En sak som jag upplever som negativ på ravelry (kan även vara så att det är min kunskap som brister) och det är att om jag stickar exempelvis ett par strumpor och garnet tar slut så vill jag att garnet helt och hållet skall försvinna från min stachlista och komma över till usedlistan men jag får inte det att funka så. Jag får att kolumnen used i stahclistan fylls på och remaining töms. Jag vill som sagt få bort det helt och fullt från denna lista och över till fliken used. Jag är bara intresserad av det jag har inte det jag har haft.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag ska inte gå på stickcafé i morgon. Vi har tjejmys i Kävlinge. Hur går det med Doris? Mer som är i sönder? Kram

2010-06-02 @ 12:49:36
URL: http://stickmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0