Golf och sticke, sticke och golf

Det är vad min helg har bestått av. I lördags var det den så kallade tjejligan och min första tävling. Det rörde sig om 9 hål på banan och jag går ifrån gul/svart pinne dvs jag har 150 meter till hålet och för att få två poäng så skall jag ha 5 slag i hål. Över dessa nio hål så fick jag totalt sett 5 poäng och målet är 18 så det var inte alldeles lysande. Igår gick vi ut på nytt och gick ytterligare 9 hål och då fick jag 8 poäng så det gick framåt. Nu blir det uppehåll idag och i morgon blir det nog korthålsbanan så nästa gång det blir riktig bana så har jag förhoppningsvis fler poäng.

 

Strumpor har det blivit stickat en del. Men som vanligt kommer man inte så långt som man har räknat med men det får man räkna med =) Men det är skönt att vara ledig och bara ta det lite lugnt och snart är det semester och det ser jag fram emot. Kanske blir det lite stickat då. Man vet aldrig =) Min harunisjal fick några maskor på sig i helgen men inte så mycket men det får komma som det kommer.

 

Månades strumpor i sockklubben My Vampire Boyfriend sock stickas i ett sommargrönt garn så det känns inte riktigt läge att kalla de för Vampire Boyfriend socks. Jag klurar och funderar på ett annat namn på dem men har inte kommit på något annat namn som skulle kunna passa men men… förr eller senare så löser det sig nog =) Eller så får de vara ett par söta vampyrstrumpor. Jag har köpt Twilight böckerna och tanken var att jag skulle läsa den första av dem när vi var iväg men det blev inte så och nu är jag tillbaka till verkligheten men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0