Summering av 2009

Årets stolthet(er)
2009 vad var jag då mest stolt över detta år... Det är svårt. Men det som jag trots allt är mest stolt över är min Super Spiral Shawl av Meg Swanson. Jag köpte boken med möstret i under 2007 efter att ha sett bild på nätet på sjalen. I december 2008 köpte jag det perfekta garnet till sjalen. Men sen kom problemet. Jag kunde inte för allt i värden komma underfund med hur jag skulle sticka den. Jag förstod inte mönstret över huvudtaget. Jag tog fram boken och lästa vid ett flertal tillfällen men inte hjälpte det. Tills i början av november. Då var det till att i panik nysta garnet och sätta igång. Den 4 november började jag och den 4 december maskade jag av. Det var lite panik på slutet då jag inte visste om garnet skulle räcka eller inte. Men så nöjd jag är med sjalen. Den har användts flitigt på fester och till jul.



Desutom så är jag ganska imponerad över mig själv att jag lyckades sätta ihop ett strumpmönster som gick att använda. Dock finns det inte nedskrivet på papper. Vilket jag kanske borde göra...



Årets aha-upplevelse

Årets aha upplevelse får vara min tvåfärgsstickning till lika min utmaning i so you think you can knit. Jag har fortfarande lååång väg att gå innan jag kan säga att jag är en fullkomlig tvåfärgsstickare men det går framåt.

Årets stash
Föga förvånande så har mitt garnlager ökat. Dels genom egna inköp och sen genom diverse byten på stickamera. I huvudsak är det strumpgarnet som har ökat. Dock har det även blivit det som är det mest organiserade garnet. Det ligger snygt i nystan i en av byrålådans lådor. Dock börjar det bli lite fullt så nu har jag inte tillåtelse att införskaffa mer strumpgarn själv utan får använda det som finns. Dock innebär det inte att andra inte får lov att handla åt mig :P I övrigt är det faktiskt inte SÅ mycket garn som har införskaffats. Kan dock bero på mitt strumpdille =)


Årets flopp

Var när jag försökte att spinna garn. Det gick inget bra alls. Jag har köpt en släda från Spinnspiration men inte kommit någon vart. Detta skall dock ändras under 2010 då jag har anmält mig till en spinnkurs på SIV. I övrigt har det inte varit så många stora floppar i år. Inte som har gått att rätta till eller är så små att det inte är lönt att bry sig om dem.


Årets wow

Årets wow var utan tvekan deltagandet på SIV. Det var underbart och jag är så glad att jag får möjlighet att komma med nästa år också. Satt och skickade in anmälan i exakt rätt tillfälle. På SIV träffade jag en massa trevliga och roliga människor. Det var kul att se personer vars bloggar man har läst så man får ett ansikte på dem. Stämningen var underbart och allting perfekt. Längtar till nästa.


Årets överraskning

Att jag utan några större problem har lyckats sticka strumpor (dock inte fullständiga par än) från en tysk stickbok utan att förstå ett enda ord tyska och att jag har vågat släppa mönstren så jag inte följer de slaviskt utan anpassar det lite allt eftersom så att det passar mig lite bättre.


Inför 2010

Vad som händer under 2010 kan vi bara sia om. Jag hoppas på att få stickat en sjal i tvåfärger. Det finns fina faireisle mönster. Hade velat ha de på en sjal som är stickad i två sorters Kaunigarn. Nu i början av 2010 skall jag försöka sticka färdigt en del av mina WIP så jag kan påbörja något nytt. 5 par strumpstickningar finns på stickorna i nuläget. Ett par för många. Målet för 2010 är att sticka färdigt minst 12 par strumpor. Det vill säga jag är en bit på vägen med mina 5 halvfärdiga =)

Denna lista som jag har utgått ifrån är hämtad från Annasgarndrömmar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0