Strumpor till prinsen.

0-465aafa672fcd954cc57fc7436ac3bfc.png

Förra lördagen, innan balen, var jag och prinsen inom hos annicka på nystat.se där införskaffades en del garn. Tre nystan närmre bestämt. Två till mig och ett till prinsen. Dock var nystanen så löst nystade så igår fick jag roa mig med att nysta om de. När det var färdigt var det dags att bestämma möster. Inte det lättaste. Tittade på en massa pekade och visade. Tillsist så bestämde han sig för de på bilden. Idag skall jag bara kopiera mönstret så att jag har det framme och redo när mina rickstrumpor är klara.

Rick går sakta framåt. Jag har kommit ner förbi hälminskningarna så nu behöver jag inte tänka på det utan det är bara till att sticka på. Har dessutom tagit upp mönsterrapport två igen och snart är det dags att ta upp nummer tre.

Idag har jag tänkt att jag skall bläddra igenom ett par av de böcker jag har i ämnet strumpstickning. Jag letade igår upp garn, regia designat av kaffe fassett som jag fick i ett stickamera byte. Jag kommer tyvär inte på nu på rak arm i vilket byte och av vem men jag vet att det är mer än ett är gammalt och därför passar in i min os stickning på ravelry. Nu skall jag bara hitta ett passande möster till garnet. Bläddrade snabbt och har eventuellt en kandidat men vi får se. Det finns mycket att välja på.

För övrigt är jag mer än måttligt irriterad just nu. Det är bullfrukost på jobb. Dels så tar det en stund att äta den och dels finns det bara ett begränsat antal av den posten jag gillar. På grund av detta åker jag 7.10 tåget på fredagar. Kom i god tid till stationen och får då veta att tåget är inställt och vi är hänvisade till nästa avgång som dessutom är försenat. Vilket innebär att jag strax, förhoppningsvis, lämnar kävlinge. 30 minuter efter jag kom till stationen. Snacka om att man fryser. Det finns ju inget annat alternativ än att det att stå ute. Man kan inte gå in någon stans. Finns bara lite vindskydd men det hjälper föga. Nu kom tåget, på tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0