Ravelympics och Hemlisar

Ravelympics, det återkommande temat här i bloggen under de närmsta veckorna. Det vill säga från och med nu och fram tills att OS är över. Nedan har ni kategorierna som jag funderar på att ställa upp i.

  • Sock Hockey – där funderar jag på mönstrena XX och YY från Cookie As bok, den som jag fick av min hemlis i det senaste bytet.
  • Stash Compulsory Dance – här hade jag tänkt mig att använda mig av ett Regia garn som är designat av Kaffe Fassett

 Till WIP dance i kombination med Sock Hockey får jag ihop följande kombinationer

  • Cable Cross-Country – antingen mina irlandsstrumpor eller mina oktober strumpor passar bra in här med alla sina flätor
  • Nordic Colorwork Combined – detta är den optimala kategorin för mina SYTYCK strumpor så kanske de blir klara här med den ytterligare kategorin Single Skein Speed Skate då de stickades var för sig och den första är klar

Då så var det Hemlisar. Både jag och mor är med i Helmlis 6 bytet. Det är alltid lika spännande. Mor har listat ut vem hennes hemlis är det vill säga den som skickar till henne. Jag vet vem hon skickar till och hon vet vem jag skickar till. Jag tror jag vet vem min hemlis är. Jag vet att hon heter Anna-Karin och att hon brukar att läsa och kommentera min blogg. Jag har fått ett gästboksinlägg från en hemlig person med mailen annakarin med en blogg som heter En tappad maska. Misstänker att det är hon. Samma person dvs från bloggen En tappad maska har lämnat en anonym kommentar i min blogg som lyder enligt följande ”Liten fråga, jag läste i din blogg att du varit i Lalandia för ett tag sedan, min hemliga kompis skickade ett vykort därifrån och hon heter Kerstin det här är bara en vild gissning men är det någon du känner? Jag försöker klura ut vem hon är...” Svaret på din fråga Anonym =) är ja jag känner Kerstin. Träffade henne senast igår =)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej =) ville bara säga att du har en award att hämta i min blogg. Hoppas allt är bra



Jessica

2010-01-29 @ 17:27:47
URL: http://jessicaspysselhorna.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin Söderfalk

Så klurig du är :-) Kul att du kudne lista ut vem jag var, ville inte att det skulle vara alltför lätt men ville också att du skulle få veta vem jag var innan bytet avslutat :-)

2010-01-29 @ 21:02:50
URL: http://entappadmaska.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0