Bokrean är invigd och i kväll är det stickcafé

Då var årets bokrea invigd av mig. Jag hade, när jag fick info om den, tänkt att åka dit men sedan glömde jag bort det. När sju nyheterna kom på på tvn och de började prata om bokrean då klickade det till. Jag passade på att gå lite tidigare till tåget och han därmed inom Hellers bokhandel i Kävlinge. Det blev tre böcker. Jag hade bara planer på att köpa en men det är så det kan bli =) På lunchen har jag planer på att ta mig ner till Nova och se på deras bokrea. Enligt katalogen skall det finnas en bok jag vill ha och två böcker till prinsen. Hoppas nu att de finns på detta stället.

Efter jobb idag så blir det stickcafé för mig. Det skall bli trevligt. Får se vad jag kommer där ifrån med :P Alltid brukar det vara något. Dock är jag i den sits att jag idag inte  behöver något och jag har inget byte att handla till så kanske jag kan låta bli att handla något :P Men man brukar alltid komma på något som man behöver =)

Mina wollemeise socks går sakta framåt. Då det var träning igår så blev det inte så mycket stickat på dem men det blir nog mer idag. Får hoppas det så att det finns någon som helst chans att de är klara innan vi åker iväg på Stickfest i Väst

På onsdagar är det box som står på schemat och igår var jag där och tränade, så som sig bör. När jag kom ifrån gymmet så var klockan redan 21.40 och herrarnas stafett var i full gång. Rattade då in radiosporten och lyssnade hela vägen hem. När jag kom innanför dörren var det i princip bara målgången kvar. Det var bara till att parkera sig i soffan och se upplösningen. Det var ju nice med ett svenskt guld i stafett. Efter det fanns det tid för att göra sig i ordning och äta lite mat. Sedan väntade vi, jag och prinsen, på andar åket i alpint men det kom ju aldrig så vi gick och la oss. Nu på morgonen konstaterade vi att om vi hade väntat längre hade det varit förgäves då andra åket går idag.

I morse var det så dags för Tre Kronors kvartsfinal match, vinna eller försvinna var det som gällde. Och tyvärr så blev det då försvinna. Som de sa på radion här Dagens Flopp: Tre kronor ”sämst när det gäller”. Jag är ju då inte så insatt i Hockey (vet bara att flest mål vinner) och jag såg inte matchen utan hörde bara vissa delar men det lät som att Sverige inte gjorde riktigt som de skulle och det då inte gick vägen.

 


Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej!

Ta chansen att under en inspirerande helg i natursköna Waxholm prova på grunderna i tvåändsstickning den 22-23 Maj!

Vi lär dig grunderna, och att sticka olika slags mönster med hjälp av grundmaskorna.

För mer info besök stickkurs.se

Sprid gärna detta till kreativa, intresserade och nyfikna människor på ditt stickcafé och till jobbet!



Medlemmar i sticka.org erhåller 10% rabatt på kursavgiften!



Varmt välkommen önskar

Agneta Byers

&

Marie-Louise Ullman

2010-03-05 @ 20:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0