J*vla Skånetrafiken och dess sk information

Egentligen hade jag idag tänkt att skriva ett litet inlägg om alla de bra julklappar som jag fick i år. Men det får vänta. Istället kommer det här ett mycket irriterat inlägg om Skånetrafiken.

 

På grund av vädret som är ute så kör Skånetrafiken med reducerat antal tåg. Och det är inte lite tåg som de har reducerat med hela 100 st (normalt går 350). Och detta är om DAGEN! Om man går in på skånetrafikens hemsida så står det att alla tåg som har tågnummer som börjar med 13 är inställda. So far so good. Sedan står det även att pågatågen går som söndagstrafik. Om jag då går in och söker att jag skall åka tåg idag då förväntar jag mig att den reseplaneraren som kommer upp att de tågen som INTE går är borttagna därifrån eller att det i listan kommer upp att det är inställt. Men så är inte fallet vad gäller Skånetrafiken. Istället ser det ut som om tågen går och man får själv leta sig vidare in i pdf tidtabellerna för att försöka hitta vilka tåg som går eller inte går. I morse hade de uppdaterat med att det var en viss trafikhändelse på det aktuella tåget men då vare det redan försent för min del, jag hade missat tåget. Och jag som kollade nätet igår. Orsaken att jag inte kollade in på pdf tidtabellen var att jag i min vildaste fantasi inte kunde tänka mig at om de har beslutat att dra in tåg att de inte skriver något om det på nätet!! Som tur väl var så har vi bilen att ta till i nödfall men det var inte till sådana här tillfällen som jag hade tänkt! Dessutom så har de plockat bort tåg på vägen hem också så om jag hade åkt tåg i morse hade jag fått åka 6,39 istället för 7,09 och hem 17,59 istället för 17,29 och det har givit en stor skillnad. Roligare kan man ha än att stå på en perrong där man inte kan gå in och värma sig heller utan är hänvisad till att stå ute. Inte nog med att de har ändrat den vanliga tabellen så man får åka hemmifrån tidigare och hem senare sen tar de dessutom bort tågen. Man kanske skulle bli bilpendlare istället?

 

För att sammanfatta, Skånetrafiken suger!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

ett tips: sök på en söndag i reseplaneraren.

2010-12-27 @ 16:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0