Årets jul 2010

Julafton började tidigt. Redan klockan 4,45 ringde mobilen och omtalade att det var dags att gå upp. Bara till att ta på sig och packa ner lite frukost. Körde sedan till Kävlinge där prinsen skulle jobba. Efter att ha jobbat ett tag tog vi en liten paus och åt frukost. Därefter begav jag mig iväg till gymmet och tränade duktigt. Under tiden jag sedan väntade på att prinsen skulle bli färdig satt och jag stickade på en liten tröja till Litenen. Vid halv tolv var vi klara och körde hem igen. Hemma var det tid för att byta om och sedan åka ner till föräldrarna för julfirande. När vi kom serverades det lutfisk med sås och potatis, gott.

 

 Därefter blev det en sovstund för mig innan Kalle Anka. Efter Kalle var det dags för ”tomten” att komma. Och då jag var yngst av oss som firades ihop så fick jag äran att dela ut de julklapparna som fanns för utdelning. I år fick jag

·         Flyttstädning av föräldrarna

·         Väggalmanacka av föräldrarna

·         Mönsterhäfte av föräldrarna

·         Lakan av farmor (tillsammans med prinsen)

·         Knivsett av lillebror (tillsammans med prinsen)

·         500 kr av Lars

·         Toffiefee av Margit (mammas faster)

·         Sticka till småttingar av prinsen (mönsterbok på barnkläder)

·         Elvis 10 år av prinsen

·         Att växa upp på 70 talet av prinsen

·         Barnsjukdommar av tomtefar

Tror att det var det hela. Hoppas att jag inte har glömt något om jag har gjort det så ber jag så mycket om ursäkt för det.

 

 Efter julklapparna blev det julmat och då hade även vännen Lars kommit (han kom under Kalle). Det var gott och lagom mycket för min del. Sedan blev det till att sticka och bara ta det lugnt innan vi begav oss iväg till kyrkan för den årliga midnattsmässan. Det är alltid mysigt att vara i kyrkan till julen. Speciellt nu när det var snö ute, även om det inte är skoj att köra i. Efter kyrkan åkte vi en snabbis till Farmor och kollade hennes kisemise Maja innan det blev till att åka hem och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0