Nytt garn till mig

Jag har fått nytt garn nu, strumpgarn. Jag skrev för ett tag sedan att jag har inköpsstopp men det innebär inte att jag har mottagnignsstopp =) Jag fick ett paket med 4 * 50 gr strumpgarn av B på Hven igår. Underbara höstfärger är det så det kommer att bli perfekt. Tack så jättemycket!

 

Kreativiteten har verkligen spirat i helgen. Eller i alla fall flitens lampa =) I lördags kväll blev mina sommarstrumpor klara och nu i morse började jag på att göra tårna på mina irlandsstrumpor så det finns gott hopp om att de skall bli klara inom en snar framtid de också. 13 strumpor är då fixade och målet var ju 18 så det känns inte alls ouppnåeligt med tanke på att par nummer 14 nog blir klara idag eller i morgon.

 

När sedan de är klara blir det till att fortsätta gå igenom restgarnshögen och se om jag kan hitta något annat trevligt att pyssla med . Ju fler ufon som fixas till desto bättre är det. Jag har ju bland annat en jättefin tröja som jag började på men som blev för stor som inte borde vara så jobbig att repa upp och börja om, stora stickor men det gäller att komma till skott bara.

 

Argh, jag gillar inte alls det nya mms förfarandet till bloggen. Man kan inte redigerar rubriken och sedan när det väl är inskickat så kan man inte ändra på det då heller. Jag vill inte ha med rubrik och första halvan av nästa mening i rubriken och jag vill inte ha med rubriken under bilden. Dock tror jag tyvärr att det är något som jag får lära mig att leva med fram tills att blogg.se bestämmer sig för att byta mms variant igen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0