Första veckan efter semester är avklarad

Då var min första vecka efter semestern avklarad. Det hade varit skönt att fortsätta vara ledig men samtidigt är det skönt att få tillbaka rutinerna i tillvaron. Föräldrarna har semester fortfarande och börjar först på måndag så för att fira deras sista semesterdag skall de ha kräftskiva i kväll inne på Hven. Med dit kommer även min morbror och moster så det skall bli trevligt.

 

I morgon är det full rulle för mig och herr prins. Först skall vi gå på handledarkurs för att fixa körkortet och sedan blir det till att åka hem till föräldrarna och fixa sig i ordning innan det är papegoyeskjutning med St. Knuts Gille. Skoj skall det bli. Prinsen är ju fågelkung sedan förra året har nu till att försvara sin position. Hoppas på lycka för oss båda.

 

På söndag är tanken att det skall åkas till Ängelholm och gå på Dormys outlet. Jag och prinsen hade lånat golfklubbor av hans farbror och faster som de nu behövde få tillbaka så nu är vi på jakt efter nya klubbor. Jag har fått låna av grannarna inne på ön som jag skall prova och sedan om de passar mig så köper jag de av dem men till prinsen har vi inte hittat något än. Förhoppningsvis så kommer vi från Ängelholm med nya klubbor till honom.

 

Lite hade jag faktiskt tänkt att sticka också. Får se hur mycket det blir. Jag och prinsen har sett alla Harry Potter filmerna nu i veckan som gått och nu tänkte jag läsa om den sista boken innan den kommer på bio. Under tiden som vi sett på Harry Potter har jag stickat på mina sommarstrumpor och jag blir mer och mer förtjust i dem. Riktigt snygga var de på foten också så förhoppningsvis så blir de klara om inte allt för lång stund =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0