Jag har bestämt mig =)

På stickfest i väst vann mor min i garnlotteriet. Hon fick en kasse med 13 nystan Highland från drops. Då det var i färgen brunt donerade mor min garnet till mig. Jag har funderat på vad jag skall sticka av det. Idag surfade jag runder på ravelry och fylld i de uppgifter jag hade om garnet det vill säga antalet meter och stickstorlek och fick fram ett par mönster att välja på. Jag föll för grupptrycket och valde den som var mest populär och det är Cherie amour från Knitty. Jättefin var den. Garnet kommer att räcka och stickfastigheten stämde med det som stod på garnbanderollen. Jag längtar så efter att få lov att sätta igång med den men det får vänta tills i kväll. Tänk vad ilandsproblem man har. Kom dock nyss att tänka på, undra om jag har stickor som är tillräckligt stora. Om jag inte har det så måste jag vänta ännu längre =( Inget skoj alls ju. Undrar dessutom om jag har stickmarkörer som passar på de stickorna som krävs, storlek 9. Om inte får jag fixa ihop några till helgen. Jag har nog inte stickat på så stora stickor någon gång tidigare.

 

Det verkar som mitt knitpro kit inte innehåller stickor nummer9. Det var inte bra och eftersom jag stickar så hårt som jag gör så kan jag inte gå ner i storlek. Det får helt enkelt bli så att jag roddar runder på nätet och ser om jag kan hitta några tippar till mina vajrar. Det kanske kan komma ner lite annat smått och gott i paketet också :P

 

I kväll skall jag bara ta det lugnt. Sitta i soffan och slappa med prinsen. Får se om det är något bra på tv. Fast jag vet ju inte om prinsen måste jobba i kväll det finns en viss risk för det och om så är fallet får det bli datorn för mig för att hålla honom sällskap men på datorn finns det alltid en massa skoj och jag skulle ju kunna se på något tv program där istället. Skall bara kolla upp vad det är som visas i kväll =)

 

Usch… det märks verkligen att jag är inne i en startis period. Jag vill bara börja på nya projekt hela tiden. Inte bra då det inte blir något avslutat. Men vad sören. Det är ju mina grejor och jag har ju materialet hemma så det är inget ny inköpt. Bäst att vara kreativ när andan faller på. Förr eller senare så blir allting färdigt, eller froggat =) Men det blir bra i slutendan :P

 

Jag och prinsen skall gå och lära oss spela golf. Jag fick en golfkurs av mina föräldrar i födelsedagspresent och för att mjuka upp inför denna kurs så skall jag följa med min kollega ut på lunchen här ett par gånger i närheten och slå lite. Det kan ju inte bli sämre än vad det redan är :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0