Det är nytt byte på gång

Det är nu ett nytt Mixa och Matcha byte på gång hos stickamera. Byten är alltid kul. Jag funderar dock på om jag skall vara med i bytet eller om jag skall skippa det. Jag vill gärna vara med och få paket men samtidigt så har jag garn så att det räcker och blir över för både denne och nästa kungs regeringstid. Mina svar på frågorna ser ni dock nedan. Om jag sedan mailar in de eller inte återstår att se. Sista anmälningsdagen var först den siste april så jag har några dagar på mig att bestämma mig.

1.     Namn:

2.     Fullständig adress:

3.     E-post:

4.     Bloggadress: http://kidassticksida.blogg.se

5.     Yrke/sysselsättning: Telefonsupporter på ett dataföretag som gör affärssystem

6.     Vilket är ditt drömjobb? Ha en egen garnaffär

7.     Din drömresa går till: Någon ö i medelhavet

8.     Är du nybörjare, mittemellan eller avancerad (stickare alltså)? Mittemellan

9.     Vad stickar du helst? Strumpor =)

10.  Vilken typ av stickor föredrar du? (Typ, material osv.) Rundstickor endast, gillar mina KnitPro mycket

11.  Vilken typ av garn föredrar du? (Bomull, ull, bambu osv.) Naturmaterial är favoriten, akryl går bra men helst inte 100 %

12.  Favoritfärg(er): Skarpa färger, blå, grön, rosa, gul, röd, orange

13.  Färg(er) du absolut inte tycker om: Beige, grå, pastell färger

14.  Är du allergiskt mot något? Sötningsmedel, getingstick, gräs och kallvatten =)

15.  Ditt största intresse är: Svårt val, sticka och träna går inte att välja =(

16.  3 andra intressen: träna (box, army), umgås med prinsen, vara ute i naturen

17.  Har du barn? Nej, bara man :P

18.  Har du husdjur? Katt hos föräldrarna och Sköldpadda hemma

19.  Kaffe eller te? Favoritsmak(er)? Te i stora lass i alla färger och smaker

20.  Favoritårstid: Var och en har sin charm men just nu våren och sommaren

21.  Favoritgodis: vitchoklad, marsipan, nougat (gärna i kombination) men äter just nu inte godis =(

22.  Spinner du? Försöker

23.  Virkar du? Sällan

24.  Syr du? Aldrig

25.  3 favoritböcker (ej stickböcker), eller 3 favoritförfattare: Harry Potter, Narnia, deckare i allmänhet

26.  3 stickböcker du önskar fanns i din bokhylla: Knitting Estonian Lace, Selbustrikk mönsterhäfte från Rauma Ullvarefabrikk men vantar och strumpor i,

27.  3 stickmönster du önskar fanns i din pärm: Phazelia's mitered baby jacket, Phazelia's Framed Baby Jacket, Phazelia's Baby Overall finns flera önskemönster på min Ravelry sida (Kida1984)

28.  3 favoritfilmer: Allt med Johnny Depp, Narnia, Harry Potter

29.  3 favoritprogram i tv: Bones, CSI, Det kungliga bröllopet

30.  3 favoritradioprogram: Karlavagnen, skånemästaren, radiosporten

31.  3 favoritsmaker: mogen mango, äpple med kanel, tacofärs

32.  3 favoritdofter: sommarregn, nybakat bröd, prinsen

33.  3 favoritord: prinsen, garn, helg

34.  3 favoritgrupper/artister: Svenska Akademien, Lady Gaga, Imperiet

35.  3 favoritplatser: Hos prinsen, på Hven, på träningen

36.  3 favoritljud: katterna, prinsen, när man fått in en fullträff på boxen

37.  3 saker på din önskelista: semester =), nya bromsrör, ett hus

38.  3 ord som beskriver dig: glad stickande träningsnörd

39.  Vad drömmer du om att göra/lära dig..? Spinna eget garn, orka springa milen, designa egna mönster

40.  Samlar du på någonting? Sköldpaddor

41.  Kan du tänka dig mönster på engelska? Ja då

42.  Hur ser en perfekt stickstund ut för dig? Var är du, vad gör du medan du stickar (lyssnar på bok, ser på tv, stickar tillsammans med andra, t.ex.)? I soffan framför tvn med prinsen bredvid, te i koppen och en filt över benen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0