Ny låda i kylen och möte med en stickprofil :P

Igår åkte jag och prinsen hem till föräldrarna för att hämta bilen som vi skall låna i helgen. När vi är där så frågar jag om jag kan få ett salladsblad till Sköldisen. Varpå följande dialog utspelas
Mor - Det finns i den blå påsen längst ner i kylen
Jag - Tittar längst ner i kylen men där finns ingen blå påse. Den lådan är tom
Mor - Men den finns längst ner
Jag - Nej det är tomt. Den finns NÄST längst ner.
Mor - Va! Näst längst ner? Längst ner skall det vara. Är det en låda till, som jag har missat?
Mor kommer rusande
Mor - Där var en låda till i kylen som jag har missat =)

På vägen hem från jobbet igår åkte jag inom Lund Central. När jag står där och kollar på när tåget skall gå så ser jag ett bekant ansikte. hmmnn det där liknar Ulrika från Stickamera. Men det kan det ju inte vara hon bor ju långt upp i landet. Men det var Ulrika. Snackade sticke med henne innan det var dags att gå till tåget. Trevligt att råkas och välkommen till Skåne =)

I går var det tyskachat och den gick ganska bra. Fick bara ett påpekande om mitt uttal och det tyckte inte jag var så farligt =)

Det är nu dags att åka till jobbet där jag skall vara fram till 12 idag. Sedan så åker jag till Lund C och hämtar våra tre gäster =) och det ser jag fram emot

Kommentarer
Postat av: Mor

Tänk så lite kan roa så mycket. Oskar kom hem 05:20 idag. Ha det så bra med gästerna. Kram

2009-09-11 @ 08:33:57
URL: http://stickmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0