Tyska chatt, moebius och bella

Igår var det återigen tyskachat. Denna gång gick det inget vidare. Orsaken till detta var att vi var för många deltagare. Vi var 26 stycken och som mest är det sagt 200 helst kring 15. Detta resulterade i att det blev kaos. Det beslutades i att vi skulle delas upp i två olika rum så vi skulle kunna ha våra småchatter. Läraren ropade upp ett antal namn som skulle in i det andra rummet. Jag blev inte uppropad så jag stannade då kvar. Får smågrupper. Det tog lite tid men det kan det göra ibland sedan händer inget. Det visar sig sen att jag och tre andra tjejer inte fått någon grupp att vara i. Fick order om att till nästa småchatt gå in i det andra rummet. Det innebar att i 40 minuter var det bara teknikstrul för min del. I och med att vi var så många blev det fördröjning och vi slutade först 21.40. Vid kursens start fick vi information om att chatterna brukar ta 45 minuter så man skulle räkna en timme. Nu började vi 20 och höll på i 1 timme och 40 minuter. Jag tycker bäst om när chatten börjar 18,30 eller 19 då gör det inte så mycket om den håller på lite längre än vad som är tänkt man är vaken hela passet ändå. Men när det slutar så pass sent som tjugo i tio då har jag i princip somnat vid datorn redan. Nog klagat om det. Gillar kursen och det var första gången som det inte fungerade. Jo det var också en massa diskussioner om att man skulle se till att man anmälde sig till olika tider. Jag var person nummer två, totalt sett, som anmälde mig så därför ansåg jag att jag inte behövde ta åt mig kritiken om att välja annan tid. Ju senare man bokar desto mer får man kolla upp vilka tider som redan är tagna.

Under tiden som jag väntade på chatten och att den skulle börja fungera så stickade jag på min moebius sjal. Nu har den gått från roströd till orange vidare till gul och nu är det grönt för tillfället. Det är kul att se färgskiftningarna. Den kommer att bli så fin =) Ändrar mönstret allt eftersom jag känner för det. Det är ju inte kul att sticka samma hela tiden. Grunden är att vartannat varv är rätt och vartannat avigt men sedan så kan man sedan anpassa det efter vad man känner för för stunden. Känner gott hopp om att jag skall hinna klar den innan det blir allt för kallt ute även om det redan nu märks stor skillnad. Fick ha underställ på mig idag när jag var ute och gick…

Igår när jag såg på tv stickade jag lite på Bella. Har kommit bra in i mönstret tycker jag. Har inget större problem att följa med på vad som händer på tvn samtidigt som jag stickar. En tredjedel av ledtråd två är nu avklarad. Skall på rasten nu gå ut och kolla om den fjärde ledtråden har kommit ut. Det hade den gjort =) Så i kväll blir det fortsatt Bellastickande framför tvn.

På jobbet har vi nu en stegräkningstävling. De två första dagarna ledde jag. Nu har jag halkat ner på en andra plats så till helgen får det bli till att gå en massa. Jag är en tävlingsidiot och jag SKA vinna :P Skämt å sido. Tycker bara det är kul att ha någon att tävla emot så att man blir lite sporrad att gå fler steg. Dock gillar jag inte den stegräknaren som vi fick med i paketet. Var ute en tur i morse och fick 5800 steg på den från jobb. Min egen där fick jag 7400 steg. Och normalt ligger jag på mellan 7000 och 7500 så jag hävdar att den från jobb räknar fel. Men men… vi får se vad det blir i slutändan. Det är ju det som räknas.

I morgon blir det Stieg Larssons flickan som lekte med elden och middag på St Marcus vin källare med prisen och L. Det skall bli mysigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0