Irriterad på Skånetrafiken

Igår var jag prinsen och L i Malmö och såg på bio och åt gott. Mysigt. Värre var det när vi skulle hem. På vägen dit var det okej. Det var en del ströningar men det gick. Men hem. Kom ner till centralen köpte biljett och gick ut till bussarna (tågen var inställda). Fick veta att bussen till Ängelholm skulle stå längst fram nähä den gick tillk öpenhamn. gick och frågade en annan tågvärd. bussen är lite sen. efter en stund frågar jag en trejde tågvärd. Kl 23.23 säger du då har den redan gått. Va f*n? hade varit på plats sen 23,15 och frågat två olika plus två busschauförer. Efter många om och men kommer det en buss som kör via kävlinge. Men så dåligt det var med information. om man jobbar för skånetrafiken med att hjälpa folk att hitta rätt bussmåste man ju veta vilka bussar som går varifrån och vart de går.

Filmen var som jag hade tänkt mig utifrån kritiken. Vrken bättre eller sämre. Stickningen kom jag en bra bit med och maten på kvällen var god.

Jo för övrigt höll jag på att bli överkörd. Gick på övergångställe MED grön gubbe och så kommer det en buss och svänger ut. fick springa till andra sidan. och ja, jag hade reflex. Irriterad javisst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0