Extra spökstickcafé idag =)

Fick av mor min veta att det idag är extra stickcafé och något sådant tackar man aldrig nej till =) Det kunde dessutom inte ha kommit mer lägligt då jag denna vecka inte har någon tyskachatt utan det är uppsamligs vecka för att man skall hinna ifatt med de områdena som man ligger efter med =) Så direkt efter jobbet tar jag och åker dit =)

Igår blev jag klar med en bolero till en kompis dotter. Eller ja, nästan klar blev jag igår. Jag fäste de två sista trådarna idag och har nu bara att sy fast min ”Made by Kida” lapp i den. Sen blir det till att packa in den så att far kan ta med den på dopet. Tusan också. Missade att ta med mig banderollen med tvättråd. Får hoppas att det blir bra ändå. Har för mig att det var 40 grader och inte torktumling. Eller 40 grader är jag säker på och jag kan inte tänka mig att det fungerar med torktumlig på ullgarn. Får ringa och höra med mor om hon har något vykort som jag kan få där jag kan skriva grattis och tvättråden =)

Till stickcaféet idag så har pulsvärmarna från mor fått följa med. Det skall bli spännande och se hur de utvecklas =) Har inte kommit något längre på dem än i måndags då det igår blev till att sticka på ovanstående bolero. Volangkanten gick bra då skall jag nu bara lista ut hur jag skall göra med handlederna. Det är ju bra att min danska kunskap är så eminent :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0