Måndag, vilket är att helgen är slut och full vecka framför

Igår var jag och prinsen i Hässleholm. Prinsen och svärfar passade på att pilla med bilen medan jag och svärmor tog oss en tur till Hässleholmsgården. Det var lagom stort och lagom med folk. Vi han se allting och det var inte jättetrångt. Det blev en del handlat men det mesta bara tittade jag på.

Av Vivecka köpte jag två nystan zauberball garn. Jättefint ett i grönt och ett i grå/brun/vitt. Strumpor skall det givetvis bli. Hittade även fler och mer fina garner men det fick räcka med detta. Det var trevligt att träffa henne igen. Har inte gjort det sedan innan sommaren. Det är inte klokt vad tiden går och frågan är vart den tar vägen.

Jag har helt och hållet försummat min sjal i helgen. Det är inte alls bra eftersom det är på söndag det är julbord. Ännu finns det hopp om att den skall hinna bli klar även om hoppet inte är så där jättestort längre… Har fullt upp att göra hela veckan. Förutom jobb måndag till fredag 8-17 har jag följande.

  • måndag: är hemma 17.40 äter snabbt och byter om, pluggar lite tyska till klockan är 18.45 sticker då och tränar. Färdigtränad 20.15. Hem och duscha äta något och sen eventuellt CSI om det blev någon tyska innan träningen annars blir det tyska nu.
  • tisdag: flexar från jobbet från 16.25 springer bort till Makeup Store där jag skall få en sminkning (födelsedagspresent från prinsen). Åker hem med tåget 18.17 hemma vid 18.40. Dags att äta middag färdigäten vid 19.30-20 ca (skall laga riktig mat) Sen blir det tyskaplugg
  • onsdag: flexar från jobbet igen, nu från 16.40. Tar bussen till stan och gör mina ärenden. Hinner förhoppningsvis med tåget kl 18.17 annars får det bli 18.39. Sticker direkt till gymmet för att träna box kl 19.15. Kommer hem från boxen vid 21. Då blir det käk och dusch sedan lite tyska
  • tosdag: händer faktiskt inget alls. Hemma i vanlig tid 17.40 äter kvällsmat (skall laga käk då också) sen blir det tyskaplugg. Måste hinna ifatt det jag inte har hunnit göra tidigare.
  • fredag: äntligen helg. Skall bara äta gott, mysa med prinsen. Pankisticka på sjalen och se på tv.
  • lördag: upp och träna Army Outdoor (har redan anmält mig till passet för att inte råka ut för att det blir inställt igen). Sen blir det till att käka och sticka en massa på sjalen. Färga lite strumpgarn med Kool Aid och äggfärg står också på schemat liksom att koka körsbärsmarmelad. Fullt upp med andra ord. Lite tyska kanske jag också kan få in, förhoppningsvis. (Jag vet att mitt dygn inte har mer än 24 timmar men hoppas kan man alltid). Hoppas även på att spänna ut sjalen för blockning så jag kan använda den på söndagen. Prinsen jobbar på Ellco. Kvällen blir med god mat och tv mys. Kanske något spel.
  • söndag: tvätt klockan 8 fram till 12. Under tiden blir det till att sticka/plugga tyska. Sticka om jag lever på hoppet att de kanske kanske kanske hinner bli färdig. Annars är det inte lönt och då får det bli tyska. När tvätten är klar blir det tåg till Landskrona och julskyltning och sen julbord med mors och prinsens jobb. En ytterligare sak som måste vara fixad innan vi kan åka är att prinsen är färdigjobbad i fabriken men det brukar gå ganska fort på söndagarna så jag tror tvätten blir klar efter att han är klar.

Fullt upp hela veckan med andra ord *puh*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0