Hemlis 6 frågor och svar

Jag har nu anmält mig till en ny Hemlisomgång. Jag älskar att få paket och för att få så måste man ju även skicka =)

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag gillar de flesta sorters garn. Helt akrylgarn är jag inte helt förtjust i, man har ju blivit snobb med åren =)

2. Vilka är dina favoritfärger?

Jag gillar i princip alla färger. Ju mer färg det är i dem desto bättre =)

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Är inte så förtjust i beigt och pastellfärger

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Jag använder uteslutande rundstickor till allt. Vanliga raka är mest i vägen så även strumpstickor. Material använder jag vilket som. Har fått knitpro stickor, underbart men hade behövt lite fler vajrar i 80 cm klassen

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag anser mig vara mittemellan – har nu stickat i 3,5 år kan mycket men har mer att lära mig

6. Dricker du kaffe? Te?

Dricker te i stora lass

7. Är du allergisk mot något?

Sötningsmedel och gräspollen

8. Vilken slags musik tycker du om?

Imperiet, Svenska Akademien, Ebba Grön och NationalTeatern är favoriterna

9. Favoritgodis?

Choklad – ljus eller vit

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Sticka gör jag konstant, periodvis även scrapbooking och har försökt att spinna dock utan resutlat

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Strumpor =) För tillfället även sjal, har precis börjat använda det till vardags

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Stickar just nu drömprojektet Super Spiral Shawl av Meg Swansen efter 2 års funderande har jag äntligen kommit på hur jag skall göra 

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

Ytterst sällan men det händer

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Inte jättemycket eftersom det är sällan jag använder de

16. Stickar du sockor?

Alltid

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

42 normalformade

18. När fyller du år?

29 juli

19. Stickar du med pärlor?

Det händer ibland

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Deckar och i viss mån även skildringar ur verkliga livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0