Onsdag, lilllördag och dessutom fredag

Idag är det onsdag och onsdagar är ju lilllördagar men då det är röd dag i morgon så är det även fredag. Det skall bli skönt och vara en dag lite extra ledig =) Jag och prinsen åker i kväll ut till ön där mina föräldrar finns. Vi skall vara där tills på söndag. Dock gör jag en avstickare till fastlandet på fredag då det är jobb som gäller för min del.


Igår blev Iorstrumoprna färdiga. De fick godkänt och mottagaren hade de på sig hela kvällen på vårt tupperware party. Hon hade ingen aning om att jag hade börjat sticka på de och igår när hon fick de fick vi veta att hon hade funderat på att fråga när jag skulle börja på dem *tihi*. Alla på jobbet utom hon visste om det så det var kul. Det tog bara 1,5 vecka att sticka de när jag väl satte igång. Inte helt illa =)

Håller nu på med min candle flame för fullt. Det går framåt. Jag har snart använt hela det första nystanet. Jag tror att jag kommer att behöva åtminstone ett till. Jag har ett nystat och ett i en härva så jag kommer med all sannolikhet att klara mig.


Med mig till ön kommer jag ta candle flame och min kofta samt ett par strumpor. Det känns konstigt att bara ha ett par strumpor på gång. Funderar på om jag skulle ta och försöka leta upp något nytt mönster men samtidigt så kommer det snart ett junimönster i strumpklubben och jag vill inte riskera att få en intressekonflikt i vilka jag skall göra. Hittade ett par ursnygga på Raverly men de fanns givetvis publicerade i en tidning och den tidningen har jag inte tillgång till så det blev inga sådana. Är dock lite frestad på att gå in och kolla nu på rasten :P

Oh, såg nu på bloggen att L som jag lovade skicka ett mönster till när vi var på grötö nu hade fått det. Hade först tänkt att scanna och maila det men då åtkomsten av scanner itne gick så bra hos mig så blev det snailmail och nu så fick jag veta at jag valt rätt L =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0